Tedsams blogg

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av tedsams - 25 oktober 2011 13:35

… till Salza idag, så jag hoppas verkligen att hennes mage är OK nu. Fast det var inte ett helt grisöra, bara en sån där strimla som är en liten, liten del av ett helt öra.

    

Jag var iväg och handlade i morse, och sen när jag kom hem med alla kassarna så ville doggsen ha nåt smaskigt sa dom… så det blev ett stort öra till Ibsen och en liten bit till Salza. 

     

Och till oss blev det en massa nyttigheter…. DollarStore öppnar här i Sundsvall idag, och dom hade många grejor till extra låga priser.   

   

Jag tror att dom alltid är hyfsat billiga på sina grejor, men idag var det ju premiärpriser och nedrans så många människor det var där. Och vilka lass dom handlade…..    

   

Fast det är klart… köper man sånt som man ändå alltid ska ha, och det är till bra priser, då kan man ladda upp ett stort lager om man bara har plats för det. Det har ju inte vi, men jag handlade i alla fall lite nyttigheter som alltid går åt.     


Men man kan ju fråga sig vad grejorna kostar att tillverka/producera när dom är så billiga ute i butik. Det är ju massor av mellanhänder som alla ska ha sin vinst…  jaja…    

   

   

Och så var jag iväg till bibblan, och farbrorn som stod där och skulle "stämpla in" mina böcker fattade inte att jag skulle låna allihop. Han trodde att jag skulle lämna tillbaka en del av dom, och låna en del. Efter en lång utläggning fick jag honom att förstå att jag skulle låna allihop, och då blev han väldigt bekymrad och påpekade att dom skulle vara tillbaka redan den 22 november.


Ingen fara, sa jag… dom är tillbaka här om en vecka igen   … då tittade han väldigt konstigt på mig.   

  

   

Och när jag kom hem så bakade jag Rudi-kex åt hundarna.  Dom har varit slut ett tag nu, men jag ville inte baka några så länge Salza inte fick smaka. Tänk er själva doften av nybakat bröd hemma i köket….  och så får ni inte smaka….    

    

    

Salza väckte mig strax före klockan sex i morse igen. Då hade hon brådis ut för att bajsa… hon har kommit in i helt fel tidsschema i och med den där mag-grejen hon har haft. Men nu får hon ju mat som vanligt, på vanliga tider, och då borde ju magen  återgå till gamla rutiner kan man tycka, men så är det inte.   

     

Fast hon fick ut en snabbis då, sedan gick jag in och byltade på mig lite mer kläder och så tog vi en promenad så att Ibsen fick följa med också.

   

   

Som ni ser var det ganska så kolsvart ute... och kallt.... drygt 4 minusgrader,  men går man så fryser man ju inte.  Så innan klockan var sju i morse så hade vi avverkat några kilometer i mörkret…. och nu är det dags för nästa promenad. Fast nu skiner solen ute…. men det är fortfarande ganska så kyligt.


Fast på eftermiddagspromenden kan det också hinna bli lite skymning nu... häromdagen när vi var ute så hade Salza piggnat till så att hon ville prova en av sina godisstenar... och då sken solen så då var det hyfsat ljust ute, men en mulen dag skymmer det tidigt nu.

   

 

     

Jag hade tänkt ha en lång utläggning om hundträning idag igen, men det hinner jag inte nu. Får se om jag kanske tar mig tid senare i dag   … eller om jag sparar det till en annan dag. 

       

Hoppas ni har en bra dag idag!!    


    

      


 


Ovido - Quiz & Flashcards