Tedsams blogg

Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av tedsams - 22 oktober 2011 07:51

Antar att det inte är så många av er som har varit ute på två promenader innan klockan hunnit slå 7 en lördagsmorgon?    

    

Den första kom till redan halv 6 efter det att Salza ålat sig upp i sängen till mitt sovande ansikte och försökte ta död på mig genom att slicka ihjäl mig. Hennes lycka när jag slog upp ögonen sa mig att det var brådis… så jag slängde på mig lite varma kläder i farten och rusade tillsammans med en nödig Salza och en yrvaken Ibsen ut över gården.

      

När vi sedan kom in igen så lät Salzas mage som om den inhyste minst 3 ostämda orkestrar          så efter knappt en timma eller nåt, så gick vi ut igen.

        

Och när vi sedan kom in igen så var hennes mage tyst och hon kunde till och med tänka sig en frukost bestående av ris och fiskbullar och några väl uppblötta matkulor.   Så nu får vi se vad som händer efter det då…. 

   

   

Hon är bra med det där att hon inte äter om hon inte mår bra.   Innan vi gick ut andra gången så skulle jag lägga några matkulor i blöt så att dom hann bli riktigt mjuka, och när man hämtar torrfoder ur tunnorna så vill hon alltid ha en kula att knapra på. Men idag vände hon bara bort huvudet när jag erbjöd henne en….

    

Men sen, efter andra promenaden, åt hon ju så då kändes det väl bättre.

     

Hoppas verkligen att det värsta är över nu…..   

    

Önskar er alla en riktigt solig, härlig lördag....      

   

   



 


 


Ovido - Quiz & Flashcards