Tedsams blogg

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av tedsams - 19 oktober 2011 09:35

... säger att natten har varit lugn, men på promenaden halv sex i morse så bajsade hon två ggr, men jag hade glömt ficklampan och det var så jäkla mörkt så jag såg inte hur det såg ut.   

    

Att hon över huvudtaget hade nåt att bajsa beror på att jag inte kunde förhärda mig igår. Hon fick lite, lite (inte ens 1 dl) risavkok och en matsked dietmat nerrört i det, två ggr igår.  Jag borde ju ha sett efter hur avföringen såg ut i morse förstås, men, men….

    

I morse försökte jag tvinga i henne den där stoppande geggan igen, men hon gillar verkligen inte det. Trots att hon är så hungrig, så vägrar hon äta sin lilla slurk risavkok om jag blandar ner den där geggan i det.  Så i morse fick det bli gegga först och som efterrätt en knapp dl risavkok med en tesked dietmat i.

     

Vi får väl se hur det hela utvecklar sig under dagen.  Hon ska inte få något mer att äta nu, inte förrän ikväll, då blir det en liten slurk risavkok igen.  Stackars lilla Salza som är så hungrig….    Fast hon är hyfsat pigg med tanke på att hon inte fått i sig nån näring sedan i torsdags.

    

    

Och eftersom jag var uppe så tidigt i morse så passade jag på att sno åt mig en tvättid i tvättstugan klockan sju, så nu har jag roat mig några timmar med det också.

    

Det är ganska så förnämligt att hitta en tvättid samma dag… precis den tid man vill … trots att det bor så mycket folk här. Fast de allra flesta kanske har egna tvättmaskiner förstås.

    

Jag ska snart hämta det sista i tvättstugan, sen ska jag städa efter mig där, och sedan ska jag iväg och skjutsa en bekant som behöver uträtta lite ärenden.  Men där emellan måste jag hinna gå ut en liten vända med Salza också….  och så ska jag äta frukost… 

    

Jisses, det börjar nästan bli lite bråttom nu….

     

Solen skiner i alla fall idag igen… igår var det mörkt och regnigt hela dan, men nu är det en fin höstdag igen.    

    

Hoppas att ni alla har en fin dag framför er!!

     

      


 


 


Ovido - Quiz & Flashcards