Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Min tid är nu...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut. 


Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade inte hunnit så långt upp just när jag vaknade, men nån timma senare så var det strålande sol.   


Och idag blåser det inte något heller så morgonpromenaden var härlig. Drygt 3 minusgrader när vi gick ut, men det blev snabbt lite varmare är solen började värma upp luften. 


   


Och så hade jag tänkt lägga ut flera bilder här då.... och så funkar det inte att ladda upp dom     men strunt samma, hösten är en vacker årstid.... bara det inte regnar alltför mycket förstås.   


Men vi var så tidiga i morse att vi väckte en skata som satt och sov i ett träd. Huvudet var väl instoppat under vingen och sömnen verkade god... och när den väl vaknade så började den helt lugnt att putsa sig lite.... ingen stress på morgonen där inte.    

 









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Av tedsams - 18 september 2014 10:14

I går var jag ju så duktig så jag storstädade bilen, och det var inte gjort på en kvart direkt. Visserligen brukar jag dammsuga den i samband med att jag automattvättar bilen, men det blir inte heller gjort så himla ofta, det är dyrt att inte ha en g...

Skapa flashcards