Tedsams blogg

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av tedsams - 23 oktober 2011 09:43

Det är ju sånt som man drabbas av två ggr/år när man bor så här. Fast det bjuds på fika i kvartersgården också, och det är nog meningen att det ska vara lite trevlig samvaro också och inte bara städning….  och det är ju trevligt… om man nu gillar samvaro med grannarna förstås… alla gör ju inte det.    

    

Men ingår man i styrelsen så förväntas man finnas synlig ute nånstans, så jag får väl se till att jag syns än här än där under några timmar… kanske är det nån som då tror att jag gör nåt nyttigt.    

           

Fast jag ska faktiskt vara lite nyttig, men inte mer än vad min rygg tillåter och det är just nu inte så himla mycket. Men vi har så många unga, friska, alerta grannar så det fixar sig säkert utan min insats….

       

     

En av våra grannar, en ung frånskild kille, är nog det flitigaste jag sett på många år. Han är igång tidigt, tidigt och jobbar som sjutton när han har något som ska göras. Och han planterar blommor (ja, inte nu, men i våras, nu står det tallris i byttorna istället) och klipper häcken och rensar ogräs…. och pysslar och fixar och donar på sina uteplatser så man blir djupt imponerad. Och så finns det andra grannar som inte ens orkar sopa bort skräpet framför sin dörr….

       

Jaja, det finns många olika djur i vår herres hage….     

    

Salzan är faktiskt lite bättre nu.   Hon har ätit lite av sin egen mat uppblandad med ris och fiskbullar både igår och idag, och det verkar gå bra. Och hon har varit ute med husse och Ibsen på deras morgonrunda och det verkar också ha gått bra.

   

Ni vet…  har man diarré ska man hålla sig i stillhet så att även tarmarna håller sig stilla, för mycket aktivitet gör att tarmarna jobbar för högtryck.  Men det verkar… peppar, peppar… som att går bra. Vi var ute och gick i en knapp timma igår också och det verkar ha gått bra det också.

    

Men det går sakta när vi går nu…jag har så himla ont i mina ben   … det kommer nog från ryggen antagligen, men det är väldigt obehagligt… och opraktiskt… oavsett varifrån det kommer. Men det går väl över det som det mesta annat… och går det inte över så kan jag inte göra nåt åt det i alla fall, så det är väl bara att stå ut antar jag.  


Det ska i alla fall bli kul när jag vågar ge Salza lite godis igen. Jag fixade ju till en sån där target-stick och hann bara börja träna in henne på den innan hon blev dålig. Nu vore det kul att kunna fortsätta med det….

   

Och att kunna fortsätta med de lite svårare övningarna i rallylydnaden, dom är ju lite av en utmaning och såna gillar ju jag.  Jag har roat mig (igen!) med att kika på några filmklipp från rallylydnadstävlingar och det är ta mig sjuttan inte enkelt… om nu nån trodde det. Varken hund eller förare får ju tappa fokus en enda sekund….


Här är en filmsnutt från den näst svåraste klassen…   

http://youtu.be/km5h0LZnh0A       

  

   

Näe, nu ska jag gå ut och städa lite på verandan, eller vad man ska kalla det. Det snöar in där sedan när snön kommer, så det gäller att plocka bort och ställa undan….


Hoppas ni får en fin söndag…!   

    

Förresten... den lilla sjön här i området börjar frysa till nu.... 

    

      

     

       


 


Ovido - Quiz & Flashcards