Tedsams blogg

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av tedsams - 5 oktober 2011 16:44

Äntligen är jag klar med den där uppdateringen som jag har bävat så för.  Ja, jag har ett par frågetecken kvar, men på det stora hela så är det färdigt… och det är väldigt, väldigt skönt.    

    

Det är inte bara för hundar det är jobbigt med hjärngympa, det är jobbigt för gamla tanter också…    

    

   

Och jag har varit ute på en promenad i solskenet också, det är härligt höstväder här idag igen.  Men när jag gick de där gamla, numera välkända, vägarna så tänkte jag på att det känns inte alls länge sedan som jag gick på samma vägar och spanade efter vårens första tussilago… jisses så fort tiden går.    

  

    

Men just nu sitter jag och svär över min dator som inte vill koppla upp sig mot Internet. Den krånglar då och då med det där, och det är väl risk för att nätverkskortet tänker lägga av… eller har lagt av….

   

Fast…. just nu när jag skrev det där, nu funkar det igen. Och det är ju bra… men det är nåt mystiskt på gång tror jag. Skönt att jag fick fixat den där uppdateringen utan problem i alla fall.    

    

Äh…  nu funkar det inte igen….  isch så trött jag blir på sånt där.  Och blir det nåt fel som kommer att kosta pengar, då kan jag bara meddela att jag kommer att lägga mig ner och stendö… på direkten och utan minsta tvekan.    

   

   

Jag kan ju också berätta att Salza skämde ut sig i morse. Hon gör ofta det när hon är ute med husse…..    

  

Hon stack ifrån husse o Ibsen, trots att husse tog fram stränga rösten och försökte stoppa henne.


Och det var inte nån fågel eller nåt sånt spännande som fick henne att dra järnet, utan en gammal goldentik som hon absolut skulle fram och nosa på.  

  

Tänk så konstigt det kan bli ibland… det vore kul att veta vad som rörde sig i hennes lilla huvud då. Hon som aldrig har några problem med att låta bli andra hundar, hon valde alltså att strunta i husse och hans humör, och dra till den där tiken istället…. knepigt.   


Synd att de inte kan prata de små liven…..

   

Nu ska jag i alla fall slänga mig på sängen en stund och vila. Dagens promenad var inte av den snällaste sorten och det känns direkt i höften. Men det går inte att gå här i området utan att gå uppför en och annan backe, så det är ju bara att bita ihop och stå ut.

   

Hoppas ni haft en bra dag idag!!!    


    

Ovido - Quiz & Flashcards