Tedsams blogg

Alla inlägg den 20 november 2011

Av tedsams - 20 november 2011 09:45

Det svaret fick jag ge tre gånger på gårdagens promenad. "Alla" tror att Salza är en cocker, kanske gör det sitt till att hon är svart-vit, många vet ju inte att en springer kan ha den färgen… trots att det är den allra finaste färgen….  

   

Och igår blev hon till och med jämförd med en setter    fast med fel färg, men även om hon gick ner något kilo när hon var sjuk så har hon på många sätt långt kvar till en setter-kropp.

    

Men det är roligt…. eller intressant, eller nåt… att se hur olika Ibsen och Salza beter sig när folk stannar och pratar med oss. Fast dom beter sig ju alltid olika förstås…..

     

     

Igår var det för ovanlighetens skull Salza som folk var intresserade av att hälsa på, men Salza är dels lärd att inte bry sig om folk dels finns det nog lite nedärvt ointresse tror jag (kan även anas när man ser spindeldiagrammet från hennes MH), så hon gör bara en snabb lov fram till folk, slår en extra viftning på svansen och sedan drar hon därifrån till nån intressant luktfläck. Folk får liksom klappa lite i farten om dom ska klappa….    

    

Ibsen han trycker sig tätt, tätt intill den där främmande personen och vill inget hellre än att bli kelad med, och sen får man nästan dra honom därifrån.   

    

Men vem vet… Salza kanske är som hon är eftersom hon alltid blivit bortkörd i såna där hälsningsceremonier. Först var det Pecca och Groa som alltid trängde sig fram först, och nu är det Ibsen. Och Ibsen är beredd att gå över lik, till och med Salzas lik, för att få hälsa på folk….       

    

Och Salza är lite sån där att… "jaja, det kvittar väl då"…  när det gäller sånt som inte är så speciellt intressant.  

      

Och eftersom det var min födelsedag (och namnsdag!) igår så lyxade vi till oss med en långpromenad. Men det var grått och mulet i går, och det hann nästan bli mörkt innan vi var hemma igen. Det blir mörkt tidigt nu…..  men det är i alla fall himla skönt att det är barmark fortfarande även om det gör att det ser ännu gråare och tråkigare ut.

     

Men idag ska vi ut och träna lite… och nu regnar det.      I och för sig så kan jag ju prova mina nya regnkläder då förstås….  men jag är liiite skeptisk. Billiga regnkläder brukar inte vara nån höjdare, men jag dör antagligen inte av att bli lite blöt heller.  Måste bara komma ihåg att ta med en handduk till Salza….. hennes täcke ligger redan i bilen.


Ett tag hade jag  vissa planer på att köpa de regnkläder som Timrå BK har, dom är snygga och tydligen också kanonbra… men så var det återigen det där med pengar då….   

      

Och eftersom jag bara i mycket sällsynta fall tränar i regn så kan det ju kanske vara lyxigt….  Men idag har vi bestämt träff med andra, och då blir det till att dra iväg trots regnet.

     

    

Men apropå det där med födelsedag så måste jag även här få säga TUSEN TACK för alla gratulationer.    Fast nu är jag i den där åldern då det egentligen inte är så mycket att fira, det går liksom åt fel håll nu, men å andra sidan är det ju sant det man brukar säga: alternativet är inte heller så trevligt.   

     

Nej, nu ska jag ägna lite krafter åt att försöka besvärja vädergudarna att ta en paus med regnet en stund mitt på dan…. nån som tror att det hjälper??

    

Det tror inte jag heller….  men så länge det inte är snö som kommer, så är jag ändå lite nöjd.    


Hoppas ni har en fin söndag framför er… utan regn.    

     



 


 


 


 


 


Ovido - Quiz & Flashcards