Tedsams blogg

Alla inlägg den 30 december 2011

Av tedsams - 30 december 2011 11:08

…… borde det bli nu tycker jag. Bara idag och imorgon kvar på det här året nu, sedan väntar ett nytt år runt knuten.


Och en summering av det här året är lätt att göra.  Ett riktigt prydligt värdelöst skit-år har det varit.  Om nästa år blir likadant så kan jag lika gärna gå och gräva ner mig på direkten….

    

Vet ni att i min ålder har man liksom inte råd med såna här värdelösa skitår. Vem vet hur många aktiva år man har kvar, det gäller väl att ta tillvara de som är då i alla fall.


Det är inte det att man måste göra något så speciellt sensationellt av något slag, men man är ta mig sjutton skyldig sig själv att i alla fall göra något, någon gång, som man tycker är givande och roligt och som tillför tillvaron något positivt.


Men det där är ju upp till en själv det förstås…..  så…  skärp till dig nu Barbro, och gör nåt vettigt av de aktiva år du har kvar.    


Ja, det var dagens visdomsord det….  vi får väl se vad det blir av det hela.   

   

  

Tror att jag ska ta med mig doggsen och ta en promenad på stan idag. Och så ska jag in på bibblan, och så ska jag uträtta lite annat också…. då kan dom få sitta i bilen och vänta, det kan ju vara bra efter stadsvandringen.


När man går på stan med hundarna så har dom det lite jobbigt på lite olika sätt.


Salza har det jobbigt för att hon måste gå utan att nosa på allt och alla, hon är ju van att springa fritt och snusa överallt. På stan måste hon lägga band på sig och gå vid min sida utan att undersöka alla spännande dofter, och det är hon inte van vid, så det blir hon lite trött av.


Ibsen har det jobbigt med att han måste hålla koll på allt och alla som rör sig inom synhåll. Han går gärna vid min sida då, men han är på helspänn hela tiden, och det blir han lite trött av.


Så om jag bara orkar traska runt bland allt folk på stan tillräckligt länge, så har jag sedan två uttröttade hundar i bilen medan jag roar mig på bibblan.    Tänk så fiffigt…


Och så kanske jag kan få se skidtävlingarna på TV idag också då. Annars kolliderar det säkert med när hundarna ska rastas….    


Hoppas att ni alla har en bra dag….    

   

    

   


Ovido - Quiz & Flashcards