Tedsams blogg

Alla inlägg den 1 december 2011

Av tedsams - 1 december 2011 08:56

… fast på det tråkiga sättet.  Igår lyckades jag med något som jag inte lyckats med på de senaste 40 åren… jag fick p-böter.      

  

Och jag som är så jäkla noga med sånt… just bara för att jag inte har råd att slänga ut 600:-  på en p-bot.  I går fick jag det på ett ställe där jag stått många, många gånger förut, just bara för att jag blivit rådd att stå där….  "för där ställer sig alla andra".


Men igår åkte jag dit….. och det retar mig nåt alldeles otroligt. Jag tillhör annars de där som alltid stoppar på nån krona för mycket i parkeringsautomaten "för säkerhets skull"  Men man ska rätta sig efter de skyltar som finns förstås, gör man nåt annat så får man ju skylla sig själv, men det är absolut ingen tröst just nu.  Usch….    

   

   

Idag ska jag i alla fall glädja hundarna med att baka Rudi-kex åt dom.  Det finns några kvar men det behövs påfyllning….


Och så ska jag baka nåt annat också tror jag…  antingen bullar eller också ett par mjuka kakor… jag vet inte riktigt vilket ännu.  Jag bakar sällan nu för tiden, det går inte åt nåt fikabröd här i huset, men det kan ju vara trevligt att ha nåt sånt i frysen om-uti-fall-att….

   

Fast det går åt matbröd förstås… det var många år sedan jag bakade sånt, det kanske är dags igen nu. Ja, vi får se vad det blir… kanske blir det som i  sagan… det bidde ingenting till slut.    

    

  

Men apropå Rudi-kex….  På en hylla i köket står det ett fat med Rudi-kex, och Salza har lärt sig att säga till när hon vill ha ett kex. Då ställer hon sig nedanför den där hyllan, stirrar uppfordrande på mig (eller husse) och när hon har fått ögonkontakt så vrider hon snabbt på huvudet och stirrar lika uppfordrande på kexen, och så vrider hon tillbaka huvudet och stirrar på oss…. och sen på kexen……och så håller hon på… tills hon får ett kex.  Inget passivt tiggande där inte….    


Näe, nu ska jag betala min roliga p-bot, sen är det dags för Rudi-kexen…..


Hoppas ni har en fin dag idag…. utan p-böter….    

   

     


Skapa flashcards