Tedsams blogg

Alla inlägg den 13 december 2011

Av tedsams - 13 december 2011 08:42

     

    

Ingen ny bild precis, men ändock lilla Salzan. Även om den är något år gammal så är hon sig lik tycker jag, än så länge visar hon inte upp några ålderstecken.     

    

Hoppas ni har haft en fin Luciamorgon med lussekatt och pepparkaka… nåt sånt fick inte jag. Fast fick och fick… man får väl inget annat än det man själv skaffar sig kan jag tro.    

   

   

Det slutade i alla fall att snöa frampå kvällen igår och det var ju skönt.  Men det blev ju väldigt lagom med snö precis till Lucia nu då… det ser väl lite mysigare ut för dom som ska lussa. om det är lite vitt ute kanske.   

   

   

Jag har äntligen läst ut min 700-sidors-bok, och den var inte speciellt bra. Men på sätt och vis var den kanske det eftersom jag inte vill sluta läsa den utan att få veta hur den slutade. Men varken vägen fram till slutet, eller själva slutet, var speciellt bra….    

   

    

Fast det är kanske som med reklam… all reklam som man minns är bra, om man sedan minns den för att den är dålig eller obegriplig, det spelar ingen roll…. bara man minns den.

   

  

Idag ska jag i alla fall till bibblan igen. Har fått en bok som jag stått i kö och väntat på, och den vill jag gärna läsa, och så ska jag låna några fler också, om jag hittar nåt bra.  

     

Det kan ju vara ett litet mått på hur livet har förändrats genom åren kanske… att jag har tid och lust att läsa böcker veckorna innan jul. Jisses vilken hektisk tid just de veckorna har varit under vissa perioder av livet… 

   

  

Och jag vet inte vilket som är bäst…. var tid har väl sin tjusning kanske. Men att aktiviteterna avtar är väl egentligen inget positivt, det är väl bara ett bevis på att man börjar bli gammal och att man är i livets nerförsbacke.  

     

Fast det är väl också upp till en själv kanske… om aktiviteterna ska avta eller ej.  Dom förändras väl med åren kan jag tro, men avta behöver dom väl inte… Det är lite deprimerande med människor som är nöjda bara med att sitta på sin rumpa och bara vänta på något…. ja, invänta vaddå… döden eller…????

    

  

Eller också väntar dom inte ens, dom bara sitter av tiden….   Jaja, man blir gammal och trött så småningom, det blir vi alla… och det är väl tur det, det vore väl hemskt att dö nyfiken…?   

       

Eller också är det inte det….  ja, vem vet… det är i alla fall tråkigt med människor som inget vill, oavsett om dom är gamla eller unga.

   

   

Men människor är som dom är… dom förändras inte.   Den som tror det har fel… man kan möjligtvis förändra sitt sätt att agera och vara, men inuti är man densamma som man alltid varit och alltid kommer att förbli.  

   

Ja, det var dagens visdomsord det…   och jag antar att ni inte håller med mig, men det kvittar. Så tycker och tror jag, och tycker ni annorlunda så går det bra det också….    

        

   

Nu ska jag i alla fall käka lite frukost, och sedan ska jag dra iväg till garaget för vidare färd till bibblan och sedan ska jag hämta en bekant som behöver lift till mataffären.  Det blir en spännande dag det här…..   

    

    


Ovido - Quiz & Flashcards