Tedsams blogg

Alla inlägg den 26 december 2011

Av tedsams - 26 december 2011 10:06

..... är väl att man kanske fixar till det lite mysigare än vanligt då..? Fast många är ju så där himlans mysiga och pyssliga jämt förstås… men då blir det ju inget speciellt med helgerna.  Fast skit samma…..låt var och en…. osv, osv, osv…..


I går kväll när jag satt vid TV:n och ivrigt väntade på Morden i Midsomer så tyckte jag att jag nog hade det lite mysigt på bordet framför mig i alla fall….

   

 

    

I natt vaknade jag vid 2-tiden av att det stormade utanför fönstret… nedrans så det har blåst… och fortfarande blåser. Men jag tycker nog att det har lagt sig lite, lite… Har varit ute på morgonpromenad med doggsen förstås, men den blev inte lika lång som igår, men vi halkade omkring i några kilometer i alla fall…. 


Det har regnat och töat sedan i går eftermiddag/kväll, och nu är det blank, fin skridsko-is på alla gångvägar. Det är 5 grader varmt ute nu, och som sagt….  allting är blankis nu istället för snö.

  

Så här såg det ut i början av promenaden....

  

    

Och när ljuset sedan började komma så var det inte precis nåt bättre.....     

   

 

   

 

    

 Och ett stort träd hade blåst omkull rakt över den populära promenadslingan… men det var ju inga problem att går runt förstås.

   

    

Det finns ju lite snö kvar utanför gångvägarna, men den har sjunkit ihop rejält den också nu… och inte mig emot.  Nu är julen nästan över så nu kan det få bli vår igen….    

   

Men gården är full av omkullblåsta juldekorationer av alla de slag, och pulkor, och utbrända marschallburkar, och allt möjligt… det blir operation sakletning för folk sedan när dom vaknar till.     

   

   

Hoppas ni får en fin Annandag.... Det mest upphetsande som händer här idag är väl att lyssna till blåsten som fortfarande viner utanför fönstren...  och så nästa halk-promenad förstås... den kan bli riktigt spännande..  

    

    


 


 


Ovido - Quiz & Flashcards