Tedsams blogg

Alla inlägg den 12 december 2011

Av tedsams - 12 december 2011 15:58

Några grader kallt och ymnigt snöfall, så nu är det nog kört. Nu blir det ingen barmark igen förrän om flera, flera månader.  Men vi har "tjänat" en hel månad och lite till jämfört med förra vintern, alltid något.   


Idag har jag ägnat drygt 2 timmar åt en krånglande dator, det är både bra och mindre bra att ha lite såna kunskaper.


Bra på så sätt att det under årens lopp säkert är många, många tusenlappar som vi sluppit lägga ut på datorproffs när nån av våra datorer fått spader, mindre bra på det viset att jag AVSKYR krånglande datorer och verkligen hatar alla slags apparater som inte gör det dom ska.


Hittar man lösningen så är det ju lite tillfredsställande i och för sig, men det gör man ju inte alltid och då är det en massa krafter och tid som gått åt helt i onödan.  Och så går det åt ännu mer krafter och tid för att till slut, när inget annat återstår, göra en ominstallation…. fy för krånglande datorer.  

   

Och nu, så snart datorn har gjort klart en grej, ska jag ut i snöovädret med doggsen.  Jag får väl lov att erkänna att det inte är så jäkla inbjudande att halka omkring i snön just nu. Det är inte plogat sedan det började snöa och det har fallit tätt med snö hela långa dan….. det blir en jobbig promenad idag.    


Fast sånt där datorstrul får allting att bli jobbigt, det tar liksom ner humöret till jobbigt-nivån, vilket jag vill eller ej.   


Men man får ju tid att fundera på både ditten och datten medan jag sitter där och väntar på att datorn ska göra klart det jag sagt till den… och då är det ju mest hundtankar som rör sig i min skalle.  


Fast i ärlighetens namn är det kanske inte alltid så att det enbart är hunderi i mitt huvud, men det är det som ni får ta del av… det andra som snurrar runt i min arma skalle, det håller jag lite för mig själv.   


Och här hade jag tänkt komma med lite funderingar kring det där med hunderiet, men datorstrulet tog så lång tid, och sen var jag tvungen att gå ifrån för att promenera hundarna, och sen så ska det lagas middag…. Och nu när jag är inne igen och har fått både mig och hundarna hyfsat torra (snön är väldigt våt) så har jag ingen som helst lust att skriva nåt mer idag.


Efter middagen ska jag ägna mig åt min supertjocka bok (700 sidor) och sen, när boken är slut, då lär dagen också vara slut.    


Hoppas ni haft en bra måndag….    

    


Skapa flashcards