Tedsams blogg

Alla inlägg den 19 december 2011

Av tedsams - 19 december 2011 10:10

Jag blir totalt galen på den här blöta kramsnön som vi håller på att drunkna i.  Det snöar och snöar och snöar, och det är vråltungt att skotta bort den där blöta snön… och idag på morgonpromenaden hann vi inte ens halvvägs innan det var helt stopp för Salza.    


Då hade hon så stora snöbollar på benen och bröstet att hon inte kunde gå längre. Dessutom satt de där snöbollarna fast i varann…. hela fronten på henne var en enda stor stenhård snöboll.


Skitkul att släpa sig fram på oplogade vägar i en timme och sedan duscha och torka hundar ovanpå det när vi kommer hem…jag njuter verkligen  av det här vädret!!!      


Om det nu ska vara vinter och snö så kan det väl i alla fall vara några kallgrader ute… men plusgrader och snöfall, dag efter dag…. nej…jag går i strejk tror jag.


Så snart Salzas päls torkat så ska jag klippa henne… jag tror jag ska göra en nakenhund av henne. Hellre att hon ska ha kläder på sig än att hon ska ha de där eländes snöbollarna så fort hon sticker ut nosen utanför dörren.


Jag skulle egentligen klippa Ibsen också, men eftersom vi inte vet hur länge Kurt är på sjukhuset… och följaktligen då inte heller vet hur länge Ibsen måste släpas med och sitta i bilen så fort jag lämnar huset… så behöver han sin päls. Och det är dessutom fullt tillräckligt att klippa en hund per dag…..    

   

   

För er som har undrat…. Kurt ligger på sjukhuset och försöker återhämta sig efter en stor ryggoperation.  Läkarna har varit inne i ryggmärgskanalen och försökt frilägga nerver som ligger i kläm där. Det är pga de där hopklämda nerverna han har haft så ont och inte orkat gå, och nu har läkarna alltså (under protest) försökt göra något åt det.


Det är tredje ingreppet på samma ställe, och efter ett ingrepp på nästan 6 timmar så är nu ryggraden stelopererad på 4 olika nivåer, så Kurt har en del att återhämta sig ifrån. Just nu mår han inte alls bra, men kanske det rättar till sig på sikt. Det är ju det vi hoppas på…..   

  

  

Och så över till nåt helt annat… 


För ett tag sedan skrev jag om hur kul det kan bli med syftningsfel i meningar. Det kan bli ganska så tokigt med andra meningsbyggnadsfel också… i gårdagens inlägg lyckades jag ganska bra med det tycker jag. Men man gör ju så gott man kan för att roa omgivningen…..   

   

   

Näe, jag har inte tid att sitta här egentligen. Trots att jag inte gillar julen så måste jag väl städa lite och pynta lite antar jag.  Jag ska slå in ett par julklappar också, fast i år är det minimalt med julklappar här.  Synd… för det är kul att köpa julklappar och göra fina paket.    

   

Men först ska Salza klippas….. sen får vi se hur mycket jag hinner innan det är dags för dagens sjukhusbesök och nästa hundpromenad.

     

    

Ovido - Quiz & Flashcards