Tedsams blogg

Alla inlägg den 22 december 2011

Av tedsams - 22 december 2011 07:21

Jag hoppas att den snart stundande julen blir precis så fin som alla förväntansfulla människor hoppas på. Fast det vet vi ju alla att den inte blir….   


Julen är ju en jobbig helg för väldigt många människor, trots alla miljoner som vräks ut på julklappar och mat.


För min del är det den jobbigaste delen…. Alla pengar som vräks ut bara för att det är jul. När jag efter jul läser i tidningen om hur många miljoner folk handlat för just under julhandeln så får jag kräkningskänslor….   

   

Om man vill ha en jul med gemenskap och möjlighet att träffa släktingar och vänner under mysiga former, då kan jag förstå längtan efter jul. Men om det gäller att få dyra julklappar eller övertrumfa varandra i vem som köpte finast julklappar till barnen… då hoppar jag av.    

   

    

Men det här tjatar jag om varje jul så det är väl ingen nyhet för er som är trogna läsare förstår jag.  Och inte lär det förändra nåt att jag tjatar heller….


Hoppas i alla fall att ni inte jobbar ihjäl er inför julhelgen… jul blir det ju oavsett vad ni hunnit med eller ej.      

   

Idag har vi –15 grader här. Det bet lite i kinderna när jag tassade iväg till tvättstugan för en stund sedan. Jag var ute i god tid tyckte jag… en halvtimma innan tvättiden började. Men när jag kom in i tvättstugan så var där redan full fart i de andra två tvättstugorna.  Många som är på hugget idag….    

   

Jag har inte så mycket tvätt just idag så det går fort att tvätta denna gången (vilket säkert Ibsen är tacksam för), men jag vill få den klar innan jag ska ut med doggsen…. när det är så här kallt så får dom vänta lite innan vi går ut.

    

Jag vet inte om dom skickar hem Kurt idag eller ej. Avdelningen som han ligger på ska stänga inför jul så dom håller på att "göra sig av" med alla patienter. I och för sig är det väl tur att dom "gör sig av med dom" genom att skicka hem dom istället för att få dom att försvinna på nåt annat sätt    …. men, men.  I Kurts fall är det för tidigt. Han mår inte alls bra, har skyhög sänka och noll matlust och rejält illamående + stor smärta från operationssåret och svårigheter att röra på sig.   

  

Men som sagt… skulle inte förvåna mig om han kommer hem idag. Fast vi har inte ens kunnat klura ut hur han ska kunna ta sig hem… sitta i en bil är helt otänkbart.  Jaja…. det mesta löser sig här i livet, så det gör nog det här också.

   

Nu har jag suttit här och babblat strunt så länge så nu är det dags att gå till tvättstugan igen. Tänk så fiffigt det är med tvättmaskiner…. dom sköter alltihop medan jag roar mig här.    

    

     

Hoppas ni får en fin dag idag….. och…. stressa inte ihjäl er!    

    

    

Ovido - Quiz & Flashcards