Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2013

Inte så himla kul.... men tur ändå..

Av tedsams - 9 oktober 2013 13:09

Min lilla dator krånglar... eller.... den är i stort sett död. Den stänger ju av sig själv ibland, oftast vid nån omstart. Och nu stängde den av sig i samband med en systemuppdatering... no good. Problemet måste lösas för den är ju min skrivmaskin också, alla dokument finns där.

Men.... frånsett just den biten så har jag lite tur för jag fick en för tidig födelsedagspresent/julklapp för nån vecka sedan... en surfplatta. Så det är den jag skriver det här på, och så har jag fixat så att min mail funkar på både den och telefonen.... så den akuta krisen är uppskjuten en liten stund. Men bara uppskjuten... :(

Idag tänkfe jag berätta lite mer om underbarnet Jippie. På kursen som vi går har vi till uppgift att lära hundarna ett trick av något slag, och jag fastnade för iden (hmmm.. hittar ingen apostrof) att han ska lära sig backa.

Vi började förra onsdagen, och först igår tränade vi lite till, och dag backar han redan flera steg, i alla fall hemma i köket. :) Himla duktig kille den där Jippie <3

Backa är bra att kunna i många sammanhang, det har jag missat att lära Salza så snart kan Jippie nåt som inte underbarnet Salza kan...

Näe nu ska jag spara det här och se hur det blir då. Lite annorlunda än på datorn, men nöden har ju ingen lag. Jag har i alla fall upptäckt att ordlistan är helt tom på den här apparaten, vore enklare om den vore fylld.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards