Tedsams blogg

Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av tedsams - 9 oktober 2013 13:09

Min lilla dator krånglar... eller.... den är i stort sett död. Den stänger ju av sig själv ibland, oftast vid nån omstart. Och nu stängde den av sig i samband med en systemuppdatering... no good. Problemet måste lösas för den är ju min skrivmaskin också, alla dokument finns där.

Men.... frånsett just den biten så har jag lite tur för jag fick en för tidig födelsedagspresent/julklapp för nån vecka sedan... en surfplatta. Så det är den jag skriver det här på, och så har jag fixat så att min mail funkar på både den och telefonen.... så den akuta krisen är uppskjuten en liten stund. Men bara uppskjuten... :(

Idag tänkfe jag berätta lite mer om underbarnet Jippie. På kursen som vi går har vi till uppgift att lära hundarna ett trick av något slag, och jag fastnade för iden (hmmm.. hittar ingen apostrof) att han ska lära sig backa.

Vi började förra onsdagen, och först igår tränade vi lite till, och dag backar han redan flera steg, i alla fall hemma i köket. :) Himla duktig kille den där Jippie <3

Backa är bra att kunna i många sammanhang, det har jag missat att lära Salza så snart kan Jippie nåt som inte underbarnet Salza kan...

Näe nu ska jag spara det här och se hur det blir då. Lite annorlunda än på datorn, men nöden har ju ingen lag. Jag har i alla fall upptäckt att ordlistan är helt tom på den här apparaten, vore enklare om den vore fylld.

Ovido - Quiz & Flashcards