Tedsams blogg

Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av tedsams - 31 oktober 2013 16:50

Det var näst sista gången på Jippies kurs igår kväll och jag tror att det är ganska så stor skillnad på hans beteende nu jämfört med första gången. Men han är ju ruskigt lättlärd så om vi inte hade kommit nånstans på väg vid det här laget så skulle väl hans matte få skämmas tycker jag...   


Men hösten är ingen bra kurs-årstid... mörkt och kallt på kvällarna. Det finns ju en enda inomhusarena här i närheten, och den är flitigt bokad på hösten/vintern, men ganska så dyr. Eller kanske inte dyr egentligen... det kostar förstås att hålla en sån i drift.... men för min börs är det i alla fall för dyrt att hyra in sig där.  


Det är i alla fall nyttigt att gå kurs, frånsett att man förhoppningsvis lär sig nåt, så blir det lite mer krav på att man verkligen ska träna, och den lilla pressen behöver vi (läs: jag).   



I kväll är det Salzas tur att vara med till klubben. Det är fri träning där så vi får väl åka dit och se om det finns nån som vill träna rally. Rallytävlingarna är slut här uppe nu, så det kan ju kanske vara så att träningsbehovet inte är så akut längre. 


Jag har letat upp en avancerad bana som jag tänkte bygga, men den är ganska så lätt. En kortkort bit högerhandling, men å andra sidan så kan man ju låtsas och byta sida långt tidigare om man vill. När man tränar behöver man ju inte följa skyltarna slaviskt...    

   


Och som avslutning måste jag få säga att jag inte gillar Halloween-firandet. Jag misstänker att våra hundar gör så att vi inte får några besök här idag, men man vet ju aldrig, det kan ju finnas något modigt litet spöke.   


Min enda eftergift till Halloween är en ljuslykta, men den gör jag mest bara för att jag tycker det är kul att greja med sånt där.... och så behövs det lite ljus i mörkret nu. 




     

   

Av tedsams - 31 oktober 2013 08:10

Naturligtvis är det många av er som inte håller med om det jag skriver här, det vet jag ju. Och naturligtvis är det helt OK att tycka annolunda och även att förmedla det som kommentarer till inläggen. Diskussioner är aldrig fel...

Men.... att vara en sån ynkrygg att man inte våga stå för det man tycker, det är inte OK. Anonyma inlägg är bland det ynkligaste som finns, har man inte ens kurage nog att stå för sina åsikter då kan man lika gärna hålla käften. I min värld är det faktiskt tillåtet att ha egna åsikter och tyckanden, man behöver inte vara anonym för att våga hävda sin åsikt.

Men även ynkryggar kan få ett råd på vägen, så här kommer mitt råd till just denna aktuella fegisen: Det finns många andra, bättre bloggar, att läsa så håll dig gärna borta från min i fortsättningen.   

Ovido - Quiz & Flashcards