Tedsams blogg

Alla inlägg den 14 december 2010

Av tedsams - 14 december 2010 12:31

  

En Salza Special går till så att hon rusar iväg i 100 knyck en lång, lång bit framåt. Där vänder hon i flygande fläng, och så lägger hon i en ännu högre växel och springer tillbaka mot mig i 150 knyck.   


Så långt är ju allting väl....


Men när hon kommer fram till mig, fortfarande i 150 knyck, då väjer hon inte och springer vid sidan om, utan då gör hon ett jätteskutt fram mot mig och sätter upp båda framtassarna och landar på dom (med hela sin tyngd bakom) precis ovanför min högra knäskål.


AJAJAJAJAJAJ.... säger jag då. Fast oftast så gör det så ont att jag blir stum i flera sekunder. Det känns som att knät har böjts åt fel håll och att det inte går att räta upp det igen.


Men hittills har det gått bra.... fast frågan är hur länge det går???


Och frågan är hur hon kan träffa så exakt på samma ställe varje gång? Och i den farten...? Aldrig ovanför eller nedanför, utan exakt just precis där det gör så jäkla ont...  och alltid på högra benet.


Jodå, jag kan vända mig åt sidan, då hoppar hon inte upp. Eller jag kan säga Neeeeeej! när hon kommer, då saktar hon farten och avstår, men ibland så glömmer jag det där när jag går där och filosoferar mellan snödrivorna.


Och så är hon ju så himla söt när hon kommer i racerfart med öronen flaxande och har hela sitt fokus fixerat på mig...    


Det är klart att jag skulle kunna få henne att låta bli det där, men då får jag ju aldrig mer se henne komma ångande med den där speciella "nu-kommer-jag-och-tar-dig-matte-blicken" i ögonen. Så skit samma.. vad är ett förstört knä att bry sig om när hon är så himla söt...    

  

  


Idag blev det i alla fall bara knappt 2 km på morgonpromenaden. Nedrans så kallt det är idag....


Solen skiner från en klarblå himmel och det är kanonfint ute, men det är fortfarande -20 grader ute trots att det är mitt på dan.    

  

Men jag är fortfarande förvånad över att Salza är så opåvekad av kylan...  när man ser henne ute kan man aldrig tro att det är så kallt. Ibsen, som borde tåla kylan bättre egentligen, han verkar lite olustig till mods när vi varit ute en stund och det är så här kallt. Heller också är det kanske bara så att han längtar hem till husse....    

  

I alla fall så ser jag INTE fram emot eftermiddagspromenaden idag... gränsen för när det är njutbart att vara ute, går en bra bit ifrån -20 grader för min del.

     

Men som ni ser så tycker vi olika där.... Salza och jag     



  

Ovido - Quiz & Flashcards