Tedsams blogg

Alla inlägg den 18 december 2010

Av tedsams - 18 december 2010 21:14

   

   

... då funkade det. Här kommer den... filmsnutten...

Av tedsams - 18 december 2010 18:50

  

.... men vi har varit ute och tränat idag!     Ungefär 8 grader kallt och snön har vräkt ner sedan igår.... och vräker fortfarande ner nu i skrivande stund.


Men vårt lilla tappra täningsgäng gjorde en insats i alla fall, och det var trevligt.  Ja, vi 2-benta tyckte att det ar trevligt (i alla fall jag   ), de 4-benta tyckte det kalas-kanon-super-duper kul... snacka om att vara övertända.   


Vi lyckades hitta ett ställe i närheten av klubbstugan där det var nyplogat, och där tränade vi en stund.


Jag hade för en gångs skull kameran med, men det är ju bara att konstatera att djupaste decembermörker + tätt snöfall inte är speciellt idealiskt väder att fota i.   

  


Men här är i alla fall ett par bevis på att vi verkligen var ute och tränade i snöeländet...


I diset på den här bilden kan ni se Lina och Kerstin, där Kerstin är på fullt språng till konen.

  

Och här kommer Kerstin tillbaka efter att ha hämtat belöningen... bollen.


Sen har jag några bildbevis på att "kommer-från-samma-kennel-släktingen" Gimzo med matte Gunilla också tränade:


Gimzo var inte riktigt säker på att matte är lika köldtålig som han:  "Fryser du matte??"

        

 Kan ni tänka er att för någon månad sedan så ville Gimzo inte ens se åt den förhatliga apportbocken... kan man inte tro när man nu ser honom i full galopp på väg tillbaka till matte med apporten.


Fast på mig och Salza finns inga bilder, så där får ni ju tro vad ni vill om vårt tränande...      


Däremot så finns det bevis på att Salza i alla fall var där... hon och Gimzo fick leka en stund.

   


Och så Salza i full fart....

   

Men ni ser så mörka och suddiga bilderna är.... decembermörker och snöfall som sagt.    Det snöade ganska så rejält... vilket syns på några av bilderna... och det bara fortsätter och fortsätter och fortsätter.....     


Det var halkigt och besvärligt när jag åkte till klubben på förmiddan, men några timmar senare när jag åkte hem var det rent bedrövligt halt.  Tur att man inte måste ligga ute på vägarna i sånt här väder....


När vi kom hem så blev det en promenad med Ibsen också, han fick ju vara hemma hos husse när vi åkte och tränade, och han ville också ut och leka i snön lite, sa han.


När vi sedan kom hem igen så hann jag se slutet på handbollstjejernas insats... och där kan man ju bara buga djupt. Så kul att se deras attityd och inställning till det dom presterar, det lilla jag har kunnat se av dom alltså    


Nu har vi alla här i huset ätit oss mätta och belåtna,  och husse har sett när Sverige vann i hockeyn, och de flesta av oss verkar nöjda med dan tycker jag   


Fast Salza verkar allra mest nöjd tycker jag... det var längesedan hon fick göra nåt "nyttigt" och det var ingen tvekan om att hon tyckte det var kul när det äntligen blev av igen.      


Och så fick hon ju leka lite med Gimzo också... hon tyckte säkert att det var trevligt att inte bli nermejad i en snödriva så fort hon rörde på sig... så brukar det ju bli när hon försöker leka med Ibsen.


Som avslutning på dagens inlägg tänkte jag lägga ut en liten filmsnutt från idag där Salza och Gimzo leker, men det strular lite med uppladdningen, så den får komma en annan dag.

   

Skapa flashcards