Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Det är varmt....

Av tedsams - 22 november 2010 10:29

i vår lägenhet. Inga element på trots att det är -12 grader ute, och alla små ventilationsfönster står öppna. Vi knatar utan problem omkring i kortärmade tröjor inomhus.


Så var det i den där klonade lägenheten jag hade i Alingsås också... ni vet.. jag har ju tjatat om att min lägenhet där var/är en exakt kopia av lägenheten här.... och det gäller värmen också.   


Jag vet att jag har berättat det för Kurt nån gång... att jag aldrig hade några element på i lägenheten och att vi ändå aldrig frös. Han såg alltid lite misstrogen ut när han hörde det där... trodde väl att jag skarvade och överdrev förstås    men nu stönar och pustar han över att det är så varmt inne.


Det är förstås lite ovant sedan man bott i eget hus. Där kör man ju hellre med tjocka tröjor och raggsockar än att skruva upp värmen....  jisses så jag tycker att jag har frusit de senaste vintrarna... i vinter slipper jag nog det.    


En fördel med att bo i lägenhet.... och det finns en annan fördel med att bo så här också.


Det har jag upptäckt nu när det snöat... att det trots allt kan vara bra att bo där det finns mycket folk och hundar alltså.


Och att det är bra, det beror på att det finns upptrampade stigar lite överallt. Man behöver inte gå på de plogade gångvägarna utan man kan tassa in i skogen nu också. Visserligen är dom smala och halkiga, dom där stigarna, men det går att gå där, och hundarna kan skutta omkring lite mer fritt där än på gångvägarna.


Och så finns det skoterspår lite överallt... såna gillar jag. Det är liiite tveksamt att dom verkligen bär, men med lite tur så kan man gå i dom...    Man får vara beredd på att plötsligt trampa igenom här och där, men det kan det ju vara värt.


Vi har ju så mycket snö redan, så det blir lite för jobbigt att gå i obanad terräng nån längre bit.... i alla fall för Salza och mig. Långbenta Ibsen tar sig fram överallt han...   


Idag är det en fin dag här.... blå himmel och solsken, men kallt. Jag har rantat fram och tillbaka till tvättstugan i några timmar på morgonen, och nu ska jag stryka några skjortor och sånt där annat som inte blir tillräckligt slätt i torktumlaren. Men det blev en liten paus vid datorn först....    


Hoppas ni har en bra dag och en bra vecka framför er.....     


 
 
Ingen bild

Sonja, Tilly och Lisa

22 november 2010 17:57

Kan jag skönja att du kanske t.o.m kommer att gilla vintern i Norrland lite i alla fall.

tedsams

23 november 2010 12:54

Inomhus är den helt OK.. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards