Tedsams blogg

Alla inlägg den 22 november 2010

Av tedsams - 22 november 2010 10:29

i vår lägenhet. Inga element på trots att det är -12 grader ute, och alla små ventilationsfönster står öppna. Vi knatar utan problem omkring i kortärmade tröjor inomhus.


Så var det i den där klonade lägenheten jag hade i Alingsås också... ni vet.. jag har ju tjatat om att min lägenhet där var/är en exakt kopia av lägenheten här.... och det gäller värmen också.   


Jag vet att jag har berättat det för Kurt nån gång... att jag aldrig hade några element på i lägenheten och att vi ändå aldrig frös. Han såg alltid lite misstrogen ut när han hörde det där... trodde väl att jag skarvade och överdrev förstås    men nu stönar och pustar han över att det är så varmt inne.


Det är förstås lite ovant sedan man bott i eget hus. Där kör man ju hellre med tjocka tröjor och raggsockar än att skruva upp värmen....  jisses så jag tycker att jag har frusit de senaste vintrarna... i vinter slipper jag nog det.    


En fördel med att bo i lägenhet.... och det finns en annan fördel med att bo så här också.


Det har jag upptäckt nu när det snöat... att det trots allt kan vara bra att bo där det finns mycket folk och hundar alltså.


Och att det är bra, det beror på att det finns upptrampade stigar lite överallt. Man behöver inte gå på de plogade gångvägarna utan man kan tassa in i skogen nu också. Visserligen är dom smala och halkiga, dom där stigarna, men det går att gå där, och hundarna kan skutta omkring lite mer fritt där än på gångvägarna.


Och så finns det skoterspår lite överallt... såna gillar jag. Det är liiite tveksamt att dom verkligen bär, men med lite tur så kan man gå i dom...    Man får vara beredd på att plötsligt trampa igenom här och där, men det kan det ju vara värt.


Vi har ju så mycket snö redan, så det blir lite för jobbigt att gå i obanad terräng nån längre bit.... i alla fall för Salza och mig. Långbenta Ibsen tar sig fram överallt han...   


Idag är det en fin dag här.... blå himmel och solsken, men kallt. Jag har rantat fram och tillbaka till tvättstugan i några timmar på morgonen, och nu ska jag stryka några skjortor och sånt där annat som inte blir tillräckligt slätt i torktumlaren. Men det blev en liten paus vid datorn först....    


Hoppas ni har en bra dag och en bra vecka framför er.....     


Ovido - Quiz & Flashcards