Tedsams blogg

Alla inlägg den 2 november 2010

Av tedsams - 2 november 2010 10:29

Det var länge sedan jag tyckte till nu.... känns som att det är dags. Fast jag har inte nåt direkt akut som jag tycker något om förstås, mest det gamla vanliga.


Fast jag har ju det här stället vi bor på nu då... där kan man tycka både det ena och det andra. Och så klart är det "dom som har hand om'et" som drabbas av mitt tyckande.    


Varför har man kontaktmän som inte går att få tag på?? En kontaktman i varje litet område, så att man ska ha en direktlänk till nån som vet nåt när det behövs. Haha, kan vi säga om det nu då. Vår kontaktman bor alldeles i närheten där vi bor, och han går hemifrån vid 7 på morgonen och kommer hem efter det att vi lagt oss... vi har sökt honom flera gånger men han är aldrig hemma.   


Men det gör ju inget för det finns ju en ordförande som har koll på läget... haha, kan vi säga till det också. Vi fick en vattenläcka i vårt badrum sedan vi flyttat in, på helgen naturligtvis.  Och vi ringde runt för att få veta vart man stänger av vattnet....  ingen visste nåt om det, trots att dom bor i likadana lägenheter som vi... sedan lång tid tillbaka...  och dessvärre var det ingen som brydde sig heller.  Det kan man kalla engagemang, det.....   


När man är nyinflyttad så uppstår det ju alltid lite frågetecken runt diverse saker. Och det är ju det som kontaktmännen är till för... att räta ut dom där frågetecknen, i alla fall så står det så på föreningens hemsida... har ni några frågor, så vänd er till er kontaktman.


Men.... nu är det ju så att det i varje område också finns den där grannen som har superkoll på allting. Och även om det kanske är på både ont och gott så har vi haft väldigt stor nytta av honom...  det är han som vet svaret på alla de där funderingarna vi har.   


Och som dessutom har koll på områdets alla katter, han brukar mata dom på sin uteplats.... till Salzas stora glädje    

  

Ja, det var det om det det....

  

Nästa tyckande är faktiskt nåt positivt... som jag också berättat om förut. Jag är lite impad av många av de hundar och hundägare vi möter här i området.   


Hundarna är lydiga och uppför sig hyfsat bra. Och i de fall där de inte gör det så tycker jag att ägarna agerar rätt.... fast... om dom gjorde det så kanske hunden skulle sluta uppföra sig illa förstås.   Ja, inte vet jag....


Just nu är läget nästan sådant att det är jag som får skämmas... Salza skämmer ut sig på något vis nästan var och varannan morgon den lilla stunden hon är ute med husse, och det är väl mitt fel antar jag.    


Fast som kompensation så uppför hon sig jättefint när hon är ute med mig...  vågar väl inte annat kan jag tro    

    

Nej, skämt åsido, Salza är inte rädd för mig. Men varje gång jag traskar runt här med Ibsen och henne så känner jag mig ganska så nöjd med att dom är så lydiga och följsamma.


Det är ju trots allt djur det handlar om, men dom lyssnar och gör som jag säger, och dom bryr sig inte om varken folk eller fä som vi möter.... ibland när jag tänker på det så känns det lite "mäktigt" att ha sån kontroll över två varelser av en helt annan art.   

  

Näe, nu ska jag ta itu med dagens bekymmer. Idag består det av att jag ska klippa Ibsen. Tänkte passa på innan han blir för långhårig, det är så jobbigt då...


Men idag är det frost och kallt ute, och jag har ingenstans att stå inomhus. Till vintern blir jag väl tvungen till det i och för sig... att stå inomhus alltså... men just nu känns det som att jag nog borde stå ut med att stå utomhus. Det är ett elände med hundhår precis överallt inomhus när man klipper hundar.


Just för att jag klipper den där korta pälsen, så blir det ju miljoners små, små hår som flyger omkring överallt. Det är lite annorlunda när jag hyfsar till Salzas päls, det blir en annan sorts hår då.


För henne måste jag också ta ganska så snart... hon är snart nästan lite lurvig, och så vill vi inte ha det. Dessutom fastnar det en massa pinanr och skit i pälsen då...    


Dags att plocka fram klippmaskinen nu då ... hoppas ni får en bra dag idag!!   

   

  


  


Skapa flashcards