Tedsams blogg

Alla inlägg den 10 november 2010

Av tedsams - 10 november 2010 08:20

Inga fler kluriga skogspromenader och ingen bergsklättring...  nu blir det till att hålla sig på plogade promenadvägar i flera månader, vilket är ganska så avskyvärt.   


Så här såg det ut från mitt sovrumsfönster nu på morgonen



Nej, jag har inte ljuslyktor i mitt fönster, den hänger på uteplatsen    


     


Ingen nyhet för er som bor söderöver, men här är det faktiskt den första snön för denna vintern.....  och jag AVSKYR verkligen snö!!!!   


Vinter må väl vara hänt...  om det nu är tvunget... men inte snö!


I går såg det ut så här när vi var ute och traskade runt ute i naturen....


  


Och i förrgår så här på samma ställe....  solen sken då    


  


Och nej, det är nog ingen landningsplats för UFO:n, det tror jag inte i alla fall.  Med tanke på vart den är belägen så gissar jag på att det är någon form av utomhusscen....    men nån av er kanske vet bättre besked?


I går kväll tränade vi i alla fall, vårt lilla gäng. Och hundarna var totalt galna... allihop....    


Om Salza var det nån som sa....  "hon gör det hon ska, men det blir lite slarvigt... fast det ser ju väldigt roligt och trevligt ut"   


Tyvärr så ger det ju inga trevliga poäng om det är tävling, trots att det ser charmigt ut, men Salza kan vara sån där ibland. Fullkomligt explosionsfärdig.... och det känns som att hantera en laddad krutdurk när man går med henne.


Minsta lilla felsteg så flyger hon i luften     men jag gillar när hon är sån   Och just nu är hon inne i en period när hon verkligen är på hugget. Hon riktigt sprudlar av energi....    


Tack och lov att hon har en av-knapp. Hon har inga som helst problem att koppla av när inget händer. Vore hon inte sån, så skulle hon antagligen riva huset när hon är inne i såna här perioder.  Men hon kurar bara ihop sig och sover när inget händer.... skönt.


Hoppas ni får en bra dag!  Här ska jag försöka hitta en tom plats för min cykel i något av cykelrummen... inte lätt... det verkar som att varje familj har minst 10 cyklar var     Hmmm... kanske ska jag försöka få in den i garaget istället... ? 








Ovido - Quiz & Flashcards