Tedsams blogg

Alla inlägg den 30 november 2010

Av tedsams - 30 november 2010 17:31

Undrens tid är ännu inte förbi.....


Ni vet såna där program man kan köpa via pay-per-view från kabel-tv-leverantören...  där ingår ju också ett antal ishockeymatcher.  Och herrn i huset här är ju hockeyintresserad, så i lördags så köpte vi Timråmatchen för att se den på TV här hemma.


Och ve och fasa.....  när det var matchdags så fanns det ingenTimråmatch att se... Brynäs-Djurgården visade man. Usch och fy så besvikna vi blev...


Men vi lät TV:n stå på, och rätt som det var så såg vi att nu, nu visade man den "rätta" matchen, men då hade nästan halva matchtiden gått.


Så jag mailade ComHem och ville veta anledningen. Och fick till svar att det var läktarbråket i Gävle som gjorde att den matchen blev försenad och inkräktade på Timråmatchens sändningstid.


Jaha, svarade jag, och hur tänker ni kompensera oss för att vi inte fick det vi betalade för??


Vi krediterar kostnaden för den matchen, fick jag till svar.


Gissa om jag blev paff..... och lite impad av att det gick så lätt utan något krångel alls. Där fick ComHem ett litet plus i kanten hos mig....  men nu funderar jag på om dom krediterat kostnaden även om jag inte hört av mig..?   


Fast jag ska inte rota i det där, utan bara tacka och ta emot....    

   


För övrigt så är det inte så mycket nytt att berätta. Det är svinkallt ute fortfarande, över -20 varje morgon och även om det blir lite varmare mitt på dan så är det ganska så vidrigt att vara ute nån längre stund.   

  

  

Fast Salza har fått nån knäpp av nåt slag.... hon verkar totalt oberörd av kylan. Flänger omkring som en galning i den djupa snön, och den annars så galne Ibsen står mest bara stilla på gångvägen och stirrar på henne.   


Och hittar hon ett skoterspår så blir hon totalt knäpp... då far hon som en galning fram och tillbaka i det där spåret. Tror tydlligen att det är nån racerbana av något slag...


Och igår hade vi trots kylan varit ute på två rejält långa promenader där hon for runt som en galen höna hela tiden. När vi kom hem så satte jag mig i köket för att vila en stund och då hörde jag ett himla liv från husses rum.   


Det var Salza som fick ett totalt hjärnsläpp.... hon kom farande i full fart in i rummet, tog avspark flera meter från sängen och slängde sig rakt upp på husses bröst där han låg i sängen. Han tappade andan helt och hållet och kippade efter luft en lång stund...


Sen drog hon ner ur sängen igen, slirade i full fart genom dörröppningen in till vardagsrummet, gjorde nästan en kullerbytta i svängen ut till hallen, kom i full fart in i köket, kanade omkull på mattan där, flög upp igen och drog vidare ut i vardagsrummet där hon med dunder och brak halkade rakt in i soffan...


Där satte tråkiga matte stopp för det hela, innan hon hann bryta både armar och ben... eller ryggen...    


Jag tycker ju att det är kul när hon är sån.... men varifrån kommer all energin, tro?  Synd att det är mitt i vintern med flera dm snö och 20 grader kallt ute.... 


Näe, nu ska jag kika på TV en stund.....   ha en trevlig kväll!!

  

Ovido - Quiz & Flashcards