Tedsams blogg

Alla inlägg den 26 september 2013

Av tedsams - 26 september 2013 08:20

Och titta där matte... massor av hundar! Och titta!! Dom springer jättefort där borta! och där borta är det nån som hoppar! Och där är det nån som ropar HIT!! Och där borta går det en hund och nosar! Och där borta är det en hund som leker med sin matte!


Och där borta låter det nåt konstigt! Och åt det hållet knastrar det där borta i mörkret! Matte, det finns spöken där borta i mörkret, se du inte dom??


Och känn så gott det luktar där alla hundarna gått! Måste kolla upp vart det där spåret går! Men titta, där springer dom fortfort igen! Och där borta kommer det en bil! Och så skramlar det långt därborta åt det hållet!


Jaha... hej matte, är du här också??  Oj så gott det lukar här då! Och kolla den där lilla rottistjej, söt va? Måste kolla av dofterna där hon gått! Och kolla den där hunden då, den ser lattjo ut! Men nu låter det konstigt där borta igen! Och där är det nån som kommer, undrar vem det är då? 


Vaddå, sitta???? Hur gör man då, det har jag glömt hur man gör! Har inte tid!  Åh, kul... vi ska gå nånstans, måste ju kolla vad det luktar där vi går då. Kan ju ha gått nån pangbrud där innan.... Vaddå??? hålla mig till dig, matte? Inte dra? Och upp med nosen???? Haha, du är rolig du, matte!!!!


Det luktar ju GOTT... och spännande... här, har inte tid med dig nu, matte!! Måste kolla upp ALLT som luktar så spännande....   och så är det garanterat en massa spöken där borta i den där mörka skogsdungen, jag hör dom tydligt! Ingen idé du pratar med mig nu, matte... jag har ju inte tid med dig nu, sa jag.  


Och kolla! Dom har en pipleksak, såna gillar jag! Och dom har en boll där borta! Varför har vi ingen boll, matte? Fast strunt samma, jag har inte tid med nån boll heller! Måste hålla koll på ALLT som händer, inte minst det som händer där borta i mörkret, det är lite extra spännande det!   


Vaddå, lyssna på dig, matte? OCh TITTA på dig också?? Har inte tid med sånt nu, det får vi göra när vi kommer hem...  



Ja, det var en kort sammanfattning av gårdagens kurs. Snacka om utmaning....   

      

   

    


      

    


Ovido - Quiz & Flashcards