Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Jodå, så är det nu då.....

Av tedsams - 10 oktober 2010 19:07

Jag öppnar min gamla blogg igen. Fånigt kanske, men skrivklådan verkar tillta och enda boten är faktiskt att skriva.   


Vi får väl se om jag orkar hålla igång både min blogg och Salzas blogg... vem som annars får stryka på foten, det vet jag inte just nu. Kanske är det den här som läggs i träda igen i så fall.... men det visar sig när den dagen kommer.

  

Det har ju hänt mycket i mitt liv sedan jag bloggade senast, och det är massor av tankar som tränger på och vill komma ut. Det är ju lite terapi för mig, det här att skriva....


Men just precis nu känns det fullt tillräckligt att ha öppnat bloggen igen, skrivklådan är tillfälligt stillad, och det som väntar mig närmast nu är att tvätten ska sorteras.


Den där eländes tvätten som ska bäras till tvättstugan klockan 0700 i morgon bitti.   Tur att tvättstugan ligger nära intill, jag har haft egen tvättmaskin i många år nu, och då kommer man ifrån det där med att kånka och bära och gå till tvättstugan för att tvätta.


Och häromdagen när Salza torkat sina leriga tassar på mig och min hundtränarjacka ett antal gånger, då hade jag gärna haft en tvättmaskin att slänga in jackan i. Nu har den fått hänga med trots leriga tassar....


Men det konstiga är ju att efter ett par dagar så ser man inte dom där leriga tassarna på bröstet och magen längre. Kan det vara så fiffigt att smutsen liksom försvinner om man väntar ut den??  Kanske är det där med att tvätta helt överskattat...?    

   

Ha det gott mina vänner... vi hörs!!     


 
 
Kerstin

Kerstin

10 oktober 2010 19:25

Visst är det så att fläckar från hundtassar försvinner om man väntar riktigt länge och inte tar på sig glasögonen eller tittar så noga. :-)

http://www.kvistagrans.com

tedsams

10 oktober 2010 19:29

Så bra att det är fler än jag som gjort den erfarenheten! Då sparar vi in lite på tvätten ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards