Tedsams blogg

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av tedsams - 24 oktober 2010 09:06

Salza skriver säkert om nästan samma saker som jag gör    och vice versa. Och antagligen hänvisar jag ibland till sånt som jag läst i Salzas blogg... och hon blandar säkert ihop det hon skriver med sånt som hon läst i min blogg...   men så är det när man har två bloggar som handlar om i stort sett samma sak i samma familj... förvirrat alltså    Hoppas ni kan reda ut begreppen    

    


Igår skulle jag träna lite när vi var ute och gick, men det blev inte så. Vi gick från Luleå ända till Malmö ska ni veta... och sedan tog vi vägen över Landskrona, Skanör och Kalmar...  och konstigt nog så var det jäkligt mycket uppför till Skanör... i alla fall ifrån det hållet vi kom.    

  

Ja, alla gator/områden här heter på det där viset.. olika stadsnamn alltså. Synd att vi inte kunde bo på Alingsåsvägen eller Karlstadsvägen... hade kanske känts som att flytta "hem" igen då....  dom finns också här i området. 


Jag vandrar runt här i området och försöker få klart för mig hur området egentligen ser ut, och nu börjar det nog klarna tror jag. Fast det kryllar av gångvägar och gångtunnlar så det är lätt att av misstag hamna i fel landsända.


Till Landskrona och Skanör skulle vi inte i går, men det blev så i alla fall, och det spelar ju inte så stor roll.  Hundarna kunde springa lösa i stort sett hela vägen, och då känns det som att det var en bra runda, trots att det inte blev den som jag planerat.    

   

Häromdagen när jag virrade runt i nya områden så gjorde jag den reflektionen att just det området som jag då passerade såg ganska så risigt ut. Lite ovanligt... för även om t.ex folks uteplatser har våldigt skiftande standard så ser det oftast hysat välvårdat ut bland husen. Men inte i det området....


Och sen fick jag höra att just där är det hyreslägenheter... inte bostadsrätter, som det oftast är i det här området. Konstigt att det blir en sån märkbar skillnad...    

  

Men det är lite skillnad på bostadsrättsföreningar också. Måste nog erkänna att den här föreningen där vi nu bor inte verkar ha speciellt mycket koll på saker och ting.


Jodå, den har bra ekonomi, men det är ju inte allt....  vissa saker är lite halvrisiga och lite dåligt skötta... och kontaktmännen i styrelsen är totalt okontaktbara, går inte att få tag på... och ordförande himself verkar knappt veta vad han heter...  eller... han vet nog vad han heter, och säkert vet han också hur mycket han har i arvode för sin styrelsepost, men mycket mer vet han tydligen inte när det gäller föreningen.    


Men det är väl som det brukar i de allra flesta föreningar... oavsett inriktning... det är sällan rätt man på rätt post.

  

Fast jag har väl som vanligt alldeles för höga krav kanske. Men när jag senast bodde i en bostadsrätt så var det i en förening där allt var väldigt välskött...på både ont och gott det också förstås.


Men där hade vi i alla fall en styrelse som hade full koll på allting... ibland även på sånt som dom kanske inte borde bry sig om... men frågan är väl om det trots allt inte är bättre än motsatsen. 

  

Ja, det var dagens klagovisa det...  för övrigt så skiner solen idag igen... himlen är blå och det ligger vit frost på marken.


Undrar hur länge det här kanonvädret ska hålla i sig? Vi får väl en sjujävlig vinter efter det här förstås...     Det brukar ju alltid vara så att när något går bra och är positivt, då får man snabbt sota för det på ena eller andra sättet. 


Fast i år behöver vi bara skotta snö några meter fram till gångvägen... alltid något att glädjas åt.      Fast å andra sidan så blir det till att skotta fram bilen, och skrapa rutor, när vi ska använda den. 


Jaja, det sägs att man inte kan få allt här i livet... fast jag har aldrig förstått varför inte...??   

  

Hoppas ni får en fin söndag...!     

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards