Tedsams blogg

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av tedsams - 10 oktober 2010 19:07

Jag öppnar min gamla blogg igen. Fånigt kanske, men skrivklådan verkar tillta och enda boten är faktiskt att skriva.   


Vi får väl se om jag orkar hålla igång både min blogg och Salzas blogg... vem som annars får stryka på foten, det vet jag inte just nu. Kanske är det den här som läggs i träda igen i så fall.... men det visar sig när den dagen kommer.

  

Det har ju hänt mycket i mitt liv sedan jag bloggade senast, och det är massor av tankar som tränger på och vill komma ut. Det är ju lite terapi för mig, det här att skriva....


Men just precis nu känns det fullt tillräckligt att ha öppnat bloggen igen, skrivklådan är tillfälligt stillad, och det som väntar mig närmast nu är att tvätten ska sorteras.


Den där eländes tvätten som ska bäras till tvättstugan klockan 0700 i morgon bitti.   Tur att tvättstugan ligger nära intill, jag har haft egen tvättmaskin i många år nu, och då kommer man ifrån det där med att kånka och bära och gå till tvättstugan för att tvätta.


Och häromdagen när Salza torkat sina leriga tassar på mig och min hundtränarjacka ett antal gånger, då hade jag gärna haft en tvättmaskin att slänga in jackan i. Nu har den fått hänga med trots leriga tassar....


Men det konstiga är ju att efter ett par dagar så ser man inte dom där leriga tassarna på bröstet och magen längre. Kan det vara så fiffigt att smutsen liksom försvinner om man väntar ut den??  Kanske är det där med att tvätta helt överskattat...?    

   

Ha det gott mina vänner... vi hörs!!     


Skapa flashcards