Tedsams blogg

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av tedsams - 27 oktober 2010 08:34

Igår när Ibsen var hos veterinären och opererade bort sina superfula tonciller, då tog Salza och jag en megapromenad mitt på dan.


Kort sagt så gick vi landet runt...   och om jag (som vanligt) ska göra en lite längre utläggning så passerade vi både Kalmar och Malmö, hoppade över Piteå, Haparanda och Uppsala, men tog en sväng över Halmstad, Falkenberg och Kungsbacka.


Fortsatte norrut på västkusten mot Uddevalla, Lysekil och Strömstad, för att till sist göra en sväng till min födelsestad Karlstad.... och på vägen dit så passerade vi på något konstigt sätt även Alingsås.


Till slut... precis när krafterna började tryta...  närmade vi oss hemma och Luleåvägen igen.   

  

Jag vet att det är barnligt, men jag tycker det är lite kul med alla ortsnamn på gatorna här.   


Vi tog alltså en rejäl långpromenad i höstsolen, Salza och jag.  Vi gick runt nästan hela området, inte rakt igenom eller  så, utan runt. Och jag fann finfina vägar att gå på, där Salza kunde springa lös hela tiden.  Och nästan inget folk mötte vi heller... en himla bra promenad med andra ord   


Kruxet var att det var lite långt....  7 km gick vi.... men det låter inte speciellt mycket när man säger det... eller skriver det.  Och i ärlighetens namn så trodde jag nog att vi hade gått ännu lite längre, men stegräknaren sa så, och den får jag väl lita på.


I alla fall så är 7 km hyfsat långt enligt min måttstock... en bra bit över 10000 steg blev det.  På min stegräknaren finns det nåt som heter Aerobic-steps också. Såna steg registreras när man går snabbare än 60 steg per minut, och jag har börjat kolla på det antalet också... och det är lite kul för jag har nästan lika många aerobics-steg som vanliga steg.      Jag inbillar mig att jag går i en hyfsad takt då...  kan ju ha fel där, men så länge jag tror det så är jag ganska så nöjd med mig själv och det är ju bra.


Nån dag ska jag försöka att komma ihåg att ha stegräknaren på mig hela dan... nu blir det bara på hundpromenaden, men det vore kul att veta hur många steg jag går totalt på en dag.  I går var ju till exempel inte morgonpromeanden medräknad...

  

Fast nån lydnadsträning blev det förstås inte igår heller...      men vem vet... rätt som det är så slår kanske träningslusten till och vi sätter igång...  haha.. nån mer än jag som tvivlar...??


Idag ska jag åka och handla igen. Vi ska ha inflyttningsmiddag på lördag, och då behöver man handla både ditten och datten.  Det gäller bara  att hitta det man vill ha också...  maten är ju inga problem, den vet man var den finns... men annat sånt där lite extra som man vill ha, ni vet....  fina servetter och matchande ljus och sånt där tjafs...  Jaja, den som letar, den finner sägs det ju    


Hoppas ni har en fin dag framför er... här skiner solen återigen från en klarblå himmel, helt otroligt vilken fantastisk höst vi har.     



Skapa flashcards