Tedsams blogg

Alla inlägg den 10 november 2012

Av tedsams - 10 november 2012 17:40

Näe… idag kör vi bara rakt fram, och lite svängar och sånt, definitivt inga snurrar.   På tävlingen idag var första skylten efter start Snurra… och det tyckte inte Salza var lämpligt så det gjorde hon inte.  


Däremot tyckte hon att det var väldigt lämpligt att hoppa ända långt upp i ansiktet på mig när hon landade efter hoppet lite längre fram i banan…  


Så….. 10 + 3 minuspoäng var vad vi åstadkom idag.. -10 p för fel utförd övning (ingen snurr) och -3 p för överdriven fysiskt kontakt (efter hoppet), alltså 87p som slutresultat.


Så kan det gå när inte haspen är på…. eller hur är det man säger?  


Men hon fick en kul leksak i pris, den for hon omkring som en vettvilling  med när vi kom ut på parkeringen efter prisutdelningen… skitkul var hennes omdöme om den och det var inte helt lätt att få henne att sitta stilla med den.. 

    

     

Men för att återgå till vår snurrlösa tävling.... vi körde ett antal snurrningar före start och det funkade så bra så… och jag vet nu var problemet sitter. Hos mig förstås….    


Salza har gjort precis likadant vid en annan tävling. Då var också den allra första skylten Snurra, och hon snurrade inte. De gånger det funnits en snurr längre in på banan har det funkat kanonbra. Och av det kan vi alla dra slutsatsen att matte har hel del att lära….    

   

Totalt sett hamnade vi exakt på mitten av resultatlistan, placering delad 7:e plats av 13 startande. En cocker vann på 100p och på platsen före oss kom det också en cocker, helt OK att bli slagna av ett par cockrar tycker jag.    Att det sen slank in några andra raser före oss i prislistan också, det kan jag faktiskt också leva med.

   

I rallylydnaden kommer Salza aldrig att bli den som står överst på prispallen, och det kan hon ”tacka” våra idoga lydnadsträning för, men det här gör vi för att det är kul och då är det helt OK att det finns dom som är duktigare än oss.    

  

Det blev en lång dag, och den känns nog extra lång för det blev inte ljust på hela långa dan. När jag åkte hemåt vid 3-tiden var det nästan kolsvart ute, och det kändes som att det var sent på kvällen.   


Nu har vi i alla fall smaskat i oss middagen, så nu ska vi slappa på sängen en stund. Salza tar nog en tupplur   och jag ska försöka läsa   en stund. …. om inte jag också slumrar till, risken finns.  



Ovido - Quiz & Flashcards