Tedsams blogg

Alla inlägg den 13 november 2012

Av tedsams - 13 november 2012 05:59


…. bara dåliga kläder. Det är väl ett av de mest idiotiska uttryck man kan hitta. Det är klart att det finns dåligt väder, oavsett vilka kläder man har på sig. Sen är det väl lite skiftande vad var och en tycker är just dåligt väder förstås. Strålande solsken och dag efter dag utan regn gillar väl inte den som odlar nåt och vill ha lite lagom med vatten på grödorna antar jag. Och massor av snö gillar skidanläggningarna, men däremot inte den som har till yrke att ligga ute på vägarna dag efter dag.


Så där kan man hålla på länge och räkna upp olika ”dåliga väder”… så det där talesättet, det är ganska så värdelöst tycker jag.  

   

   

Och varför jag kom att tänka på det just nu har jag ingen aning om… men man blir kanske lite förvirrad när man vaknar vid 3-tiden på natten och sen inte kan somna om. Felet är definitivt inte att jag inte var trött, men sova gick i alla fall inte. Jag har läst en stund, och legat och vänt mig än hit och än dit en stund, men det är ju meningslöst att hålla på så, så jag satte mig vid datorn en stund. Resten av huset sover och lite knatter vid tangentbordet lär väl inte väcka nån….    

    


Jag var ju iväg och pratade lite rallylydnad på en valpkursavslutning i går kväll. Och det är alltid kul att se valpar in action. Och några var så himla duktiga, medan några kanske var lite mindre duktiga, men så är det ju alltid.

Men med minsta lilla tur så fanns där ett par ekipage som kanske kan tänkas dyka upp på nån kurs till våren, det vore ju kul.   



Men det är ju så typiskt… jag tar ju alltid med mig Salza när jag ska göra nåt hundrelaterat. Man vet ju inte om man kanske behöver nån hund att demonstrera med. Men i går var hon för ovanlighetens skull inte med, jag tyckte att jag inte hade tid att ta ut henne för att göra nåt, och det var rått och kallt att bara sitta i bilen, så hon fick bli hemma. 

  

Och tänk… just igår hade jag behövt henne som förevisningshund… så himla typiskt.   Men det löste sig ändå, men nu lärde jag ju mig att aldrig lämna henne hemma… ut-i-fall-att hon kanske behövs…..   

   

   

Idag, så fort världen börjar vakna till, ska jag ringa vårdcentralen igen. Och sedan ska jag skriva ut en sån där blankett som man ska fylla i när man vill byta vårdcentral. Ganska så värdelöst att vara patient hos en VC där man inte kan få komma när man behöver… och där dom inte ens orka höra av sig när det är utlovat.  

  

Dom har inte varit så besvärliga förr… fast när jag tänker efter så var det nog samma visa när jag hade så där jäkla ont i höften för nåt år sedan och skulle till sjukgymnasten där. Då hände heller inget förrän jag blev irriterad och otrevlig, och jag har egentligen inte lust att behöva bråka om sånt där. Jaja, vi får väl se vad dagen har i sitt sköte….

   

   
Nu börjar i alla fall omvärlden vakna till…. jag hör nån bil som startar på parkeringen och jag misstänker att herrn i huset börjar vakna till. Det är nog bara hundarna som fortfarande sover djupt nu tror jag. Men det är ju skönt att det har varit en lugn natt för deras del, dom smaskade i sig varsitt älgben igår och det gick tydligen bra, ingen av dom har behövt ut i natt i alla fall.   

   

Jag har massor av älgkött som jag ska ta vara på idag också. Inte sånt som vi ska äta, utan sånt som hundarna ska få. Skrap från ben och sånt…. jag kokade det igår, men hann inte ta hand om det då så det har stått på verandan i natt. En stor kastrull är det… jag tror nog att jag fryser det mesta, och så får hundar det som lite extra godis i maten då och då.   

  

  

Näe, nu tror min mage att det är frukostdags, ska kanske smyga ut i köket och stoppa i mig nåt. Jag brukar ju käka frukost när jag varit uppe några timmar, och det har jag ju varit nu. Min stackars mage kan ju inte veta att klockan fortfarande bara är sex på morgonen….   

   

   

Hoppas dagen blir bra… och att ni sovit gott…   

     

    



Ovido - Quiz & Flashcards