Tedsams blogg

Alla inlägg den 6 december 2013

Av tedsams - 6 december 2013 09:55

I går kväll började det snöa, och sedan dess har det snöat och snöat och snöat.   I morse när jag gick ut med doggsen var det fortfarande mörkt och vi var väldigt ensamma ute. Oplogat och oskottat överallt, menhundarna hade förstås skitkul trots att snön kom vågrätt....

På vissa ställen hade det blåst så jag fick pulsa till knäna i snö.... och eländet ska tydligen fortsätta ända tills i morgon     



Jippie har ju faktiskt upplevt snö förr, jag minns nån bild där han tassade runt huset i snömodd i hälarna på sin kennelmamma, men så här mycket har han aldrig sett. Han hade skitkul ute, men jag fick koppla honom så att Salza fick härja med Ibsen en stund. Är Jippie  med så manglar han henne på direkten och sen vill hon inte leka mer, och det kan man ju förstå. Nu fick hon och Ibsen härja fritt en stund, utan att marodören la sig i, och när dom tröttnat så var det fritt fram för vilddjuret igen. 

 


Bilderna blir lite konstiga.... tätt snöfall och så mörker och blixt på det.... ingen bra kombo...  


Här har det ljusnat lite så här använde jag inte blixten....  man slipper de lysande monsterögonen då, men snöfallet finns ju kvar förstås.   



Men även om dom spår varmare väder till veckan igen så lär vi väl få behålla den här snön nu. Slut med promenader över fälten och i skogen alltså... fy så tråkigt.  


Och det blir så jobbigt med all snö som fastnar i pälsen på hundarna. Är det kallt så fastnar det ju inget, men när det håller sig runt nollstrecket på termometern då är det eländigt.   Tack och lov att jag klippte Salza häromdagen i alla fall... det underlättar lite. 



Nu ska jag i alla fall pulsa ut i snön igen och se om jag kan få en ny tvättid i tvättstugan. Jag skulle tvättat i morse men det blev ju en snöpromenad istället. Och så måste jag iväg och handla lite mat också. Det skulle jag gjort igår, men då gick nästan hela dagen istället åt att hjälpa nån annan att handla.


Ingen bra dag att åka nånstans idag.... och jag kan tänka mig hur parkeringsplatserna vid stora köpcentrat ser ut nu innan man har hunnit ploga ordentligt.  Jaja... vi har klarat oss ovanligt länge utan snö i år så det är väl bara att bita ihop. Det lär i alla fall inte hjälpa att klaga....


   


Ovido - Quiz & Flashcards