Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Tja… vad ska jag skriva om idag då tro?

Av tedsams - 26 januari 2012 12:46

Här händer inte direkt nåt sensationellt, jag roar mig med att tvätta en massa sängkläder och hundfiltar i tvättstugan idag, men det är ju inte direkt upphetsande.


Och morgonens promenad avlöpte utan några spänningsmoment den också… och jag tvivlar väl på att resten av dagen innebär nåt direkt upphetsande.


Det skulle vara om det döljer sig nåt spännande i soprummet då förstås, dit ska jag släpa iväg med en massa gamla tidningar sedan, men jag tvivlar på att det finns nåt spänningsmoment där.

  

   

Förresten… häromkvällen när jag skulle gå till sopcontainern med en soppåse så gick jag ut i snön i min Foppatofflor… och hann ca 10 m innan fötterna halkade undan och jag nästintill slog en volt och hamnade på rumpan. Precis då kom det en av mina grannar och gick förbi….


Och han bara låtsades som att han inte såg mig.    Vilket i och för sig är en omöjlighet, ingen kan undgå att se en tjock gammal kärring som ligger pladask på marken precis där man ska gå…      


Men visst är det liiiiite dålig stil i alla fall? Han kunde väl kostat på sig att fråga hur det gick eller så…. även om han inte brydde sig, så av ren artighet....   


Fast det gick ju bra förstås… när jag ramlar så ramlar jag ju mjukt…. peppar, peppar…   

  

   

Näe, nu har jag snart sprungit färdigt i tvättstugan för denna gången, himla skönt att ha tvättat överkast och täcken och sånt… och när jag nu snart har hämtat det sista i tvättstugan så blir det till och med en liten, liten stund att hämta andan innan hundpromenaden.   


   

Men det snöar här idag. Just nu dalar det ner sån där riktig julesnö, stora vita flingor….. usch!  Det blir bara mer att skotta och mer att pulsa i, det räcker med den snön vi har nu, vi behöver ingen mer snö.   


Hoppas ni, precis som alla andra dagar, har en bra dag idag…..!   


 


 
 
Ingen bild

Sonja, Tilly och Lisa

26 januari 2012 14:20

Han var ju ganska ouppfostrad som inte frågade ens, fast hade det varit jag som ramlat hade jag varit mer ouppfostrad och talat om för honom att det gick bra, hur ointresserad han än varit he he he. Bra att du har mjukt att landa på, tänk på lårbenshalsen, den behöver lite extra stöd så den inte går av.

tedsams

29 januari 2012 08:39

Ja, peppar, peppar så slår jag mig sällan trots att jag halkar både hit coh dit titt som tätt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards