Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Det kan bli kul….

Av tedsams - 13 januari 2012 19:36

…. med det nya anmälningssystemet, SBK Tävling.  Allra roligast vore det så klart om klubbarna skrev in vilken domare som kommer att döma tävlingen, då skulle det nog hända saker tror jag. Men det kommer dom säkert inte att göra….    


Men det är ju kul att man kan se vilka om anmält sig till respektive tävling. Det kan ju vara så att någon tänker taktiskt då, och väljer vilken tävling de ska anmäla till. Men det skiter sig förstås om alla väntar till sista dan….  nåja…. det är alltid (nästan alltid) kul med nyheter.   

   

   

Det är så konstigt det där med tävlingssuget. Det finns alltid där när det inte är någon tävling inom räckhåll. Så snart det drar ihop sig så försvinner lusten att tävla. Så var det minsann inte förr…


Jag brukar alltid säga att jag tycker det är roligt att tävla, men nu vete sjutton…. Jag har ju inga större problem med tävlingsnerver och så, så det är inte det… det är bara motivationen som inte helt plötsligt inte finns där.  


Men trots det så kan jag inte låta bli att kika på tävlingar nu inför det nya året, men nu vet jag ju innerst inne att det med allra största sannolikhet ändå inte blir av…. trots att det just nu suger i tävlingstarmen.


Jaja… jag vet… totalt knäpp….   


Men det retar mig, eftersom Salza fortfarande är så pigg och alert och älskar att träna. Hon beter sig som en valp ibland när vi är ute på våra promenader, det enda som sätter stopp för henne då är Ibsens burdusa hantering. När han slänger ner henne i marken så det tjongar om det, då tröttnar hon, och det kan man ju förstå.


Men shit samma… det här har jag tjatat om vid den här tiden varje år i ett par år nu…. och det här året lär inte bli annorlunda än de senaste. Men det är lite tråkigt….   


Och håll med om att det är knäppt… jag tycker det är tråkigt att jag inte vill tävla… på nåt vis så är det väldigt motsägelsefullt och konstigt.     


Vi får väl se om det kanske kan bli nån rallylydnadstävling i alla fall. Men där är ju dilemmat att det är så okristligt många anmälda så där blir man bortlottad.  I alla fall i de lägre klasserna, och där måste vi ju alla börja.


Kanske om det blir några tävlingar här uppe, där finns det kanske chans att det inte är så många anmälningar ännu.  Men vid dags dato finns det inte en enda sån tävling inom de två nordligaste distrikten…   


Jaja, det löser sig nog….. men det suger som sagt lite i tävlingstarmen nu. Men det beror väl på att det är "ofarligt" förstås, just nu finns det ju inga tävlingar inom räckhåll.   


I morgon ska vi i alla fall ut och träna lite, ska bli kul, för nu var det mega-längesedan…   

    

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards