Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Det regnar och blaskar ute.

Av tedsams - 4 januari 2012 10:12

Dagens morgonpromenad blev ett plaskande i en halv decimeter snöslask, med lite avbrott för hela stora slasksjöar där djupet var långt över en halv decimeter, allt medan regnet strilade ner.   

  

Oavsett vd man tycker om snö och kyla och sånt så måste jag ju säga att det är ett märkligt väder.    Förra året vid den här tiden klagade jag på att snöhögarna nådde ända  upp till våra fönster, men den här vintern har det  inte varit mer än högst 2-3 dm snö, vilket nu är omvandlat till slask. Kommer att bli jättekul när/om det fryser…..    

    

    

Idag ska jag agera chaufför en stund igen, det är ganska så icke-kul att köra bil i det här… det vore lämpigare med en båt eftersom slasket inte rinner ner i brunnar och sånt, det blir stora sjöar på gator och vägar.

    

För övrigt har jag inte så mycket mer att berätta om idag, inte ännu i alla fall, men vet aldrig vad dagen för med sig. Men jag måste bara få säga att jag aldrig upphör att förundras över mina medmänniskor…..    


Tänk så lite man vet om vad som triggar igång folks olika beteenden….  jaja, människan är ett stort mysterium, man vet aldrig var dom ömma tårna sitter….    

  

   

Jag borde förresten åka in till bibblan också. Förra besöket var ett rejält bottennapp… fick tag på nästan bara skitböcker. Men det berodde väl på att jag hade lite ont om tid kanske.  Stoppade i alla mina mynt i p-automaten, men det räckte inte så länge… synd att inte alla p-automater tar emot kontokort eller SMS-betalning, det finns säkert fler än jag som ofta har dåligt med mynt i plånboken.    


Men chaufförsjobbet idag tar några timmar så besöket på bibblan får vänta tills i morgon tror jag, såg att dom hade öppet då, så då ska jag nog passa på.    

  

   

Hoppas ni har det bra, och att resten av dagen blir ännu bättre…   

   

     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards