Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Trädgårdsdräng...

Av tedsams - 24 maj 2011 10:58


.... har jag lekt idag. Vi har ju en uteplats på var sida om lägenheten, den ena ligger i söder och den andra i norr. Och i norr, där det som egentligen skulle vara en gräsmatta, men mest liknar det en liten bit leråker, ska vi nu ersätta gräsmattan/leran med grus istället. Så jag har lastat och kört bort en massa lerjord därifrån idag. 


Min rygg fixar det hyfsat bra, så länge jag håller på. Det är sedan, när jag blivit stilla och sen ska försöka röra på mig igen, som det krisar till sig.  


Så nu, när jag  sitter här och skriver, då är det ingen som vet om jag någonsin kommer upp från stolen igen...     

    

   

Salza gillar inte den norra uteplatsen. Jag tror att det beror på att det alltid är blött och lerigt där.... solen når nästan aldrig dit... och det är nästan lite sankmark där... och jag förstår om hon tycker att det är läbbigt. Så trots att dörren stod öppen, och hon hade kunnat ligga ute på verandagolvet, så låg hon inne hela tiden jag höll på.


Men varje gång jag varit borta och tömt en kärra, så såg jag hennes lilla nos sticka fram vid verandaräcket när jag kom tillbaka igen, då hade hon i alla fall tassat ut och kikat vart jag tog vägen.   

   

    

Idag måste vi i alla fall träna lite igen. Kanske blir det ett kvällspass....  Jag tyckte nog att signalerna i helgen bekräftade vad jag hela tiden trott.


Hon måste träna kontinuerligt för att vara ordentligt på G. Hon blir inte pigg och alert av att vila, tvärtom. Hon behöver få upp ångan och sedan hålla den uppe... då går hon bäst. 


Eller.... då har hon roligast kanske jag ska säga, och det är det jag strävar efter. Jag har insett att 10:orna får andra slåss om... ska vi tävla så ska vi ha kul på planen, och det gäller då främst för Salzas del, och när hon har kul, då blir det inga 10:or     


  

Nu ska jag i alla fall försöka resa på mig och göra lite mer nyttigheter...  det finns stryktvätt kvar sedan gårdagens orgie i tvättstugan.    

   

  



   

  

  


 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

24 maj 2011 11:37

Fy sjutton vad du är duktig som trots din rygg kämpar på. Hoppas att du ngn gång mera kan resa på dig :-)

http://www.kvistagrans.com

tedsams

26 maj 2011 12:24

Ja, jag får ju sota för det senare, men, men.... Fast jag kom upp till strykbordet ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards