Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

En håjaja-dag idag....

Av tedsams - 23 maj 2011 17:27

  

Lördagen var ju en alldeles för lång dag, inte bra att bli väckt före klockan sex när man är en Barbro     Och gårdagen var många timmar ute i sol och blåst... jag blir trött av mycket frisk luft... och idag var det en tidig morgon med rivstart i tvättstugan... och sen lite annat jox...  så idag känner jag mig lite sliten.  

   

Det är ju inte alltid så bra att man känner sig sån.... men vad gör man åt det då??? Käkar lite uppåt-tjack så man blir pigg och alert???  Eller tillåter man sig att få vara lite ur slag nån dag då och då kanske.... ja, inte vet jag....  trött och avslagen och lite nerslagen känner jag mig i alla fall idag.   

   

  

Men jag kom på en lysande idé häromdagen.... man ska flytta med våren. Flytta ner till södra Sverige när vintern närmar sig, med minsta lilla tur så är inte vintern 6 månader lång där nere. Sen kommer våren med hägg och syren och vårblommor.... och när den nästan är över, då flyttar man ett antal mil upp i landet.


Då får man en vår till.... och när den nästan är över, då flyttar man ytterligare en bit norröver.... och får en tredje vår. Det var väl en fiffig idé...??

  

När jag var nere i Göteborg för ett par veckor sedan, eller tre eller vad det har hunnit bli... så blommade häggen för fullt där och syrenerna var på gång.


Nu blommar häggen här uppe, och snart kommer väl syrenerna också då kan jag tro. Man skulle faktiskt kunna dra ut på den här ljuvliga tiden genom att flytta med våren, då kan man njuta läääänge....   

  

En husvagn... det måste vara den perfekta lösningen, då kan man bo precis vart man vill, när man vill.    

   


 
 
Ingen bild

Erika & Nelly

23 maj 2011 19:50

Bra idé med husvagn, det har jag också funderat på ;)
Just nu har jag flyttat in i en lägenhet i ett underbart område så husvagns funderingarna har jag lagt på is :D
Ha det gott och njut av våren, sen är du välkommen hit upp ;)

tedsams

24 maj 2011 10:58

Ja en husvagn är toppen... men man måste nog dra söderut över vintern tror jag.. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards