Tedsams blogg

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av tedsams - 4 oktober 2012 10:44

..… det är när andra jobbar och man bara behöver titta på.   I går kom det nya golvet på plats, idag är det dörrkarmar och dörrar som förhoppningsvis hittar sin plats. Men det är ett jäkla pusslande för snickaren som har ett 30 år gammalt hus som ska passas ihop med dagens karmar och dagens mått. Tack o lov att han är noggrann, några mm här och några mm där kanske kan vara lockande att strunta i, men det gör han inte.…   

   


Jag njuter nog lite extra eftersom jag minns när jag och sonen bytte golv i vår lägenhet. Precis som här bytte vi golvet i köket och hallen, satte upp nya dörrfoder och golvlist överallt och fixade till golvskarvarna mellan rummen. Jisses så vi slet….    och sen flyttade vi strax därefter….    Dåligt tajmat kan man väl säga om det.   

  

   

Själv jobbar jag i tvättstugan idag. Fast jag har inte så mycket tvätt idag, jag ska boka en ny tvättid och tvätta alla mattor nån dag. Känns roligare att lägga på helt nytvättade mattor på ett nylagt golv. Och så ska jag tvätta hundfällarna jag har i bilen också, även om det känns som att det inte är nån större idé, dom blir ju smutsiga nästan omgående igen.   

  


Fabian    ska besiktigas också…. usch… det känns olustigare och lustigare för varje år. Han fyllde faktiskt 10 år nu i sommar, och ändå känns det som att det var bara alldeles nyss som jag körde ut honom, sprillans ny, från bilaffären. Men jag tror jag ska storstäda honom före besiktningen. Även om det inte hjälper i sig, så känns det bättre när han ser ren och fin och välvårdad ut. Men det ska inte ske idag… det får bli till veckan, eller nästa vecka eller nästa....   

   

   

Och så borde jag åka till bibblan idag. Igår kväll letade jag febrilt i våra bokhyllor efter nåt att läsa, men det fanns inget ”oläst” där. Jag tog i alla fall en lättläst bok som jag läst många gånger förr, en stunds förströelse blev det ju trots allt.   Men vi behöver påfyllning på bokfronten, måste kanske dra iväg dit idag ändå.

  

  

Men först ska jag avsluta tvätten…. Och det där med gemensamma tvättstugor det är fascinerande det, och om jag inte minns fel så är det väl den allra största träto-orsaken i flerfamiljshus.   

  

Jag brukar inte bry mig så mycket om det är ostädat när jag kommer, jag kan leva med det. Det jag däremot nästan får en hjärtattack över är när någon snabbt har stoppat i egen tvätt i maskinerna när jag har gått därifrån en stund. Om jag har bokat en tvättid så är tvättstugan min tills den tiden är slut  … anledningen till att maskinerna är tomma kan ju vara att jag är hemma för att hämta mer tvätt, det behöver inte betyda att jag är ”färdigtvättad”. Men jag är ju skorpion och alltså hämndlysten som sjuttan…   jag har ett fult knep för att ”straffa” dom…


Men för övrigt finns det mer angelägna saker att offra sina krafter på än att bråka i tvättstugorna tycker jag…. men det finns uppenbarligen folk som har det som sitt lilla extranöje.

   

Jaja, må var och en bli salig på sin tro….. 

   

    


Ovido - Quiz & Flashcards