Tedsams blogg

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av tedsams - 11 oktober 2012 10:01

Renoveringen i det här huset står i still igen.    Snickaren som vi anlitar är kanonbra, han är noggrann och han jobbar och sliter som ett djur…. när han är här. Men han har hamnat i en massa personliga problem, kommer inte alltid när han sagt, och ibland är det ingen som vet var han är när han inte är här heller. Igår kom han inte alls, utan att meddela sig… jäkligt struligt och frustrerande, men trots allt allra mest synd om honom förstås.   

  

Men vi är så egoistiska att vi vill ha klart det här nu…. alltihop är ett par veckor försenat och det känns som att vi bor på en byggarbetsplats. Struligt, struligt….

   

   

Och mina gamla vanliga magkrämpor har dykt upp igen. Märkligt sånt där… det var bara nån vecka sedan som jag gottade mig i att det var länge sedan jag kände av det där problemet, och strax därpå dök det upp igen. Inte så himla kul det heller… lite småfebrig och så det där magonda på det… och så fortfarande lite ont i mitt knä…. och så ”byggarbetsplatsen” som toppar det hela då. Usch….    

   

    

Men idag skiner solen i alla fall, och jag borde åka och handla lite men det får vänta till senare. Idag får vi hjälp av vår hjälpsamma granne att köra bort gamla dörrar och dörrkarmar och allt annat skräp som rivits ut, och då måste jag stanna hemma när Kurt åker iväg, OM nu snickaren mot all förmodan skulle dyka upp igen.. eller ringa.. eller nåt.   


   

Men jag har lite datorjobb att göra så jag får väl ”roa” mig med det så länge, då vilar jag ju mitt knä också. Men sånt där pill med hemsidor och sånt, det är inte nåt kul längre. Förr var det det, men inte nu längre…. Men jag har numera bara en enda hemsida (förutom våra egna) som jag sköter och den har jag lite svårt att avsäga mig. Lite för snäll där….    

  

Fast hemsidor verkar numera vara ett utdöende släkte. De finns, men de uppdateras mycket sällan…. i alla fall när det gäller ”hundhemsidor”. Jag kan ju bara gå till min egen hemsida och se hur sällan jag uppdaterar den. Men jag uppdaterar den i alla fall, det är ju mer än vad många andra gör.  

    

  

Näe, nu får jag väl ta tag i det där hemsidejobbet så att det blir gjort. Den här gången ska jag inte spara det tills mitt dåliga samvete får fart på mig. Den här gången ska jag göra det NU…!    

     

     

Skapa flashcards