Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

En måndag med ljusning i sikte…..

Av tedsams - 26 september 2011 12:22

I alla fall när det gäller mitt onda ben.  Nej då, det har inte blivit bra, inte på långa vägar, men det är lite bättre i dag i alla fall.  Det går kanske åt rätt håll med andra ord….    

  

Nu gäller det väl bara att fortsätta och ta det lite försiktigt så att det hinner "läka ut" ordentligt också.

    

Men, ni vet… har man ont nånstans så försöker man ju avlasta där det gör ont och så snedbelastar man kroppen på nåt vis… och då får man ont på nåt annat ställe också. Min rygg klarar inte såna där snedbelastningar, så den har börjat protestera lite högljutt nu, men, men….  ryggont kan jag hantera bättre, har ju lång erfarenhet där.   

    

    

Idag ska jag tillbaka till sjukgymnasten för mer strålning, och det är så himla dumt…  Ett par timmar senare ska jag sen tillbaka till Timrå för att ha kurs. Synd att det inte fanns nån senare tid hos sjukgymnasten, då hade jag sluppit åka fram och tillbaka flera gånger.  Svårt att slå ihjäl ett par timmar i Timrå en måndagseftermiddag…..    

   

Men Salza ska få följa med ikväll, hon ska vara förevisningsobjekt.  En gång på stenåldern när jag gick min instruktörsutbildning så fick vi lära oss att aldrig använda sig själv och egen hund för att visa något. Det var/är nästintill en dödssynd….    

    

Och jag kan förstå varför, men det är å andra sidan ganska så praktiskt att använda sin egen hund där man säkert vet vad hunden kan och hur den fungerar. Så jag syndar ibland… men varje gång får jag dåligt samvete, och tänker på min gamla lärare och vad han skulle sagt om han visste.    

   

   

Nu ska jag i alla fall först och främst åka och uträtta några ärenden, det är konstigt att det alltid finns något som ska uträttas både här och där.  Jag gillar ju inte att gå i butiker….    

     

   

Önskar i alla fall en bra vecka åt er alla….   

      


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards