Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

En himla aktiv morgon…

Av tedsams - 15 september 2011 08:21

Med tanke på att jag inte är nån morgonmänniska     så har jag varit enormt duktig idag.  Hundarna är rastade och utfodrade, sängarna bäddade och frukosten är uppäten och i köket är det undanplockat. Och så har jag varit till bilen i garaget och hämtat två hundfällar som jag (eller tvättmaskinen rättare sagt) tvättat, och så har jag (tvättmaskinen) tvättat en matta som hänger i torkskåpet nu och en annan skvimpar runt i tvättmaskinen för fullt, den ska hängas på tork om en halvtimma.  Och så sitter jag här och författar dessutom…..   vad månde bliva av denna dag???     

      

Antagligen inget alls…  energin tar väl tvärslut om några timmar kan jag tro.  Fast idag måste jag till bibblan,   och så ska jag handla lite igen. Glömde massor när jag var i affären senast, bland annat tvättmedel, så jag hade tur att det jag hade räckte till mattorna och hundfällarna.

     

Och igår tränade vi, och idag ska vi träna igen… jisses….    Tänkte babbla lite om gårdagens träning och lite funderingar runt det, men jag hinner inte det nu.

     

Men så energisk som jag är idag så blir det väl ett inlägg till sen då, kan jag tro….    


Ha det gott....  i regnet…!    

    


 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

15 september 2011 08:35

Herregud kan du skicka lite av den energin hitåt?
Här är den slut.

http://www.kvistagrans.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards