Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Egentligen är det inte rätt....

Av tedsams - 4 september 2011 12:57

... att den som är medlem, men inte tävlar för den aktuella klubben, ska få vara med och tövla om titeln Klubbmästare.   


Eller...  knivigt det där..... ALLA klubbmedlemmar bör ju förstås få vara med i ett KM... hmmm... .   


Fast det kan ju bli lite konstigt det där. Nån kan ju bli Klubbmästare i två-tre-fyra olika klubbar samtidigt, bara för att vederbörande har betalat in medlemsavgiften i samtliga de klubbarna.


Man kan ju betala in medlemsavgiften i alla möjliga klubbar runt om i Sverige då, och så åka dit när det är KM och skaffa sig en titel, och sen aldrig mer visa sig på den klubben.   


Nej, jag vet... det är väl förhoppningsvis ingen som är så knäpp så dom gör så, men det är principen som sådan jag babblar om nu.

   

   

Finns det fler klubbar som ligger nära varandra så kan det ju lätt bli så att man är medlem i flera klubbar. Själv är jag medlem i tre brukshundklubbar, men tävlar naturligtvis bara för en av dom. Och den klubben betraktar jag som min hemmaklubb, och om jag skulle vara med på något KM så skulle det vara där.

     

Men jag vet ju också att det finns folk i trakten som tävlat och blivit klubbmästare i klubbar där dom visserligen varit medlemmar, men alltid tävlat för en helt annan klubb. Det där känns inte helt rätt.....   

   

De klubbar som har sitt KM i samband med en officiell tävling gör säkert så att de som kan tävla om titeln är de som tävlar för hemmaklubben.. eller kanske inte. Inte vet jag....   


Det var bara nåt som slog mig när jag satt och kikade runt på lite olika hundklubbssidor....  det blir lite märkligt om Kalle Karlsson som officiellt tävlar för Hundstadens BK kan stoltsera med titeln Klubbmästare i Doggywills BK.


Eller också är det bara jag som krånglar till det.... som vanligt.   

  


    


 
 
Ingen bild

Lizziematten

4 september 2011 14:51

Jag som oxå är medlem i flera klubbar har aldrig ens kommit på tanken att ställa upp i KM i nån annan klubb än den man tävlar för :-) så jag blir ju såklart förvånad över att det tydligen inte är självklart :-B

tedsams

5 september 2011 09:42

Ja, för mig är det också självklart,men inte för alla tror jag...

 
Ingen bild

Heléne

4 september 2011 21:07

Hej Barbro!
En stilla undran bara från en som inte "fattar"; varför är du med i flera brukshundklubbar?
Må så gott!

tedsams

5 september 2011 09:42

Hej!
Jo, så här är det.... Eftersom jag tränar på olika klubbar då och då så känns det bra att vara medlem där jag tränar och utnyttjar planerna. Och så kan det då och då vara nån aktivitet jag vill vara med på, och är jag då medlem så underlättar det.

Har förresten försökt skriva i din blogg då och då, men jag fixar inte det. Det strular med "underskriften"...

Men hoppas ni har en härlig höst framför er!

 
Heléne

Heléne

5 september 2011 12:41

Tack för svaret! Jag trodde att man hade fri tillgång till alla SBK:s träningsplaner om man var medlem i en! Jag hade tom medlemskortet med mig på en semesterresa om att ifall....men det blev inget besök på klubben.
Du kan numera kommentera på min blogg som "Anonym" (jag har tagit bort den spärren då fler än du påpekat att de vill, men inte kan skriva något).
Hej so long!

http://www.mollyhelen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards