Tedsams blogg

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av tedsams - 17 maj 2011 10:32

  

Men OK då... hellre det än att det snöar.     

  

Sitter här och har inte lust med så mycket. Kikade runt lite på nätet och såg att kampen om nästa års SM-platser redan är igång. Jag önskar att jag kunde vara lite mer intresserad av SM, det skulle ju kunna vara en morot att använda för att träna och tävla lite mer engagerat.  Men nu är jag ju inte nåt intresserad av den biten... tyvärr.


Inte för att jag är så säker på att vi skulle lyckas kvala in heller, men jag är inte ens sugen på att försöka, och det är ju lite synd. Jag letar fortfarande motivation för att träna...     

  

Fast moroten för att träna borde väl kanske hålla sig på den nivå att vi ska kämpa för att få ett 1:a pris. Dom delas inte ut gratis i eliten, och så ringrostiga som vi är, så är det inte alls säkert att ett sådan är inom räckhåll för oss.

   

Men det visar sig.....     

   

Jag väckte inte Salza för att träna i går kväll... däremot så tränade vi liiiite idag efter morgonpromenden. Men jag vet ine hur jag ska komma åt dom där "små" bristerna hon har, jag tror jag skiter i det.


Vi har ju trots allt tre 1:a pris i bagaget, med dom bristerna, så vi borde väl kunna fixa några till tycker jag.  Om jag bara hittar lusten att träna... 


Jaja, nog om det nu....

   

   

Jag har funderat på en annan sak... inlärningen av framåtsändandet. Jag har med flit inte ägnat mig åt det alls.... men nu känns det som att jag vill göra något nytt, och eftersom lägremomenten sitter som dom ska, så kan ju framåtsändandet vara ett alternativ att jobba med. Inte för att jag vet om vi nån gång kommer att behöva det, men nya moment är alltid kul att träna in.   

   

Och så blir jag lite nyfiken... är det verkligen så oerhört komplicerat som det står överallt? Och som alla säger??


"Alla" kan ju inte ha fel förstås, men det finns ju med det här, som med allt annat, tusen goda råd och metoder för att lära in momentet... och hur ska man veta vilket som är bäst?


Har man en lättlärd hund så är det ju ofta förödande att "prova"... efter att ha provat ett par gånger så har hunden redan lärt sig att så här ska man göra....  och då får man ett jäkla jobb att "lära bort" igen.


Jag läser så att ögonen blöder, och jag funderar och försöker i tankarna tillämpa de olika råden/metoderna på Salza.... men som vanligt så blir det säkert en alldeles egen metod i slutänden... och det är inte alls säkert att det är det bästa...    

   

Jag önskar bara att vi hade vår stora trädgård kvar så att jag enkelt kunde gå ut och prova när jag kommer på saker och ting.... nu måste jag ta Salza med mig och dra iväg långt bort för att kunna testa, eller för att träna.    Och då blir det inte av....

    


Just nu har det i alla fall slutat regna, men det lär nog snart komma en skur igen, det finns en hel del svarta moln både här och där. Doggsen är med husse ute och åker bil, och jag har som sagt ingen lust med något alls, så jag sitter här och bladdrar om ingenting....    

   

  

Jag uppdaterade Internet Explorer häromdagen... och nu ger det mig lite huvudbry. Jag gillar ju som bekant inte att saker och ting som gör som dom vill när jag vill nåt annat...    Kanske ska man byta till en annan webbläsare??


Fast då får jag ju också lära mig nåt nytt förstås.... så det är väl skit samma antagligen. Jag får väl försöka bli sams med den nya versionen.

   

  

Hoppas ni har en bra dag idag... och att solen skiner hos er!    

  

    

   

   



Ovido - Quiz & Flashcards