Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Nu är det snart dags…..

Av tedsams - 30 september 2012 10:08

…. att dra iväg till klubben för att ha kurs igen. Idag har vi laddat med köttbullar och mjukisdjur och bollar (fast bollar o mjukisdjur finns alltid i bilen) så vi ska ägna en del av kurstiden åt förbudsträning. Se men inte röra alltså…. fast helst inte se heller egentligen. För er rallyvänner…. 8:ans frestelse med andra ord….   

  

Salza har ju varit förevisningsobjekt på mängders mängder av kurser när det gäller det här, så när jag plockar fram skålar och köttbullar och sånt, då vänder hon demonstrativt bort huvudet från det hållet där frestelserna står.   


Fast… det har hänt ett antal gånger att kursdeltagarna jublat när vi sedan avslutat övningarna, och vi står och sammanfattar och skålarna står kvar obevakade… då har hon tyst smugit sig fram och snabbt smaskat i sig godiset.

  

Det uppskattas av kursdeltagarna kan jag berätta  …. och det känns som att vi kan bjuda på det. Det ger ju dessutom mig som instruktör tillfälle att påminna om att man alltid ska ha fokus på hunden och inte på en massa annat.

  

   

Jag blir nog tyvärr ensam instruktör idag… instruktörskompisen har anlitats som sökfigurant på tävlingen som pågår idag. Ynkligt, ynkligt att det är så ont om frivilliga krafter att det inte går att få tag på funktionärer som inte redan är uppbokade av andra åtaganden.  


Men det är ju så det ofta är… det är roligare att träna egen hund än att hjälpa till på klubben när det behövs.

   

    

Men för att övergå till nåt helt annat nu då…..


Jag har tittat på TV-programmet Superstars Celeb, och är oerhört förvånad över att dom har lyckats skrapa ihop ett så stort gäng med odelat osympatiska människor.  


Ok.. ett par av dom tycker jag är helt OK… Plexus och hans lilla lagkompis som jag har glömt vad hon heter, och Malin Ewerlöv till exempel… och säkert nån mer som jag glömt just nu. Men resten… snacka om bottennapp.  


Och det är inte det att dom till varje pris vill vinna, det är helt OK i min värld. Det är hela deras uppträdande, deras kommentarer och deras förhållande till övriga tävlanden…. Usch och fy.

   

Jaja… man behöver inte titta, men nu gjorde jag det ändå, i ren fascination över eländet.   

   

  

Nej, nu är det dags att börja plocka ihop köttbullarna och skålarna och dra iväg. Jag har ju en brukshundklubb bara 5 minuters väg härifrån, men det är ”fel” klubb. Fast det är en trevlig klubb det också… Men nu åker jag till grannkommunen och har kurs på den klubben istället, knäppt kan man tycka, men så är det.   

   

Ha en trevlig söndag hörrni....   

     

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Skapa flashcards