Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 27 september 2012

AJ... AJ... AJ....

Av tedsams - 27 september 2012 15:28

Matte det gör ont!! Hjälp mig då....!  ropade Salza förtvivlat och kom skuttande genom gräset. Ibsen kom strax efter, men i stället för att rusa fram till matte så slängde han sig i gräset och rullade sig, gång på gång....


Och matte tittade oroligt på Salza... vad hade hänt??? 


Och Salza gjorde nästan en knut på hela sig för att komma åt något på bakkroppen...  ormbiten, tänkte matte först.... men när hon sedan kände efter, så satt där minsann en jordgeting intrasslad i pälsen och surrade hysteriskt. 


Och en bit fram mot magen på liten Salza satt det en till... och där på ryggen satt det en intrasslad i pälsen... och vid ena örat surrade det en...   


Och medan matte försökte få bort alla getingarna från Salza så tittade hon på Ibsen som klokt nog hade hittat en fuktgrop där han rullade och rullade och rullade. 


Han kom rusande när matte ropade, men där fanns inga getingar att hitta. Han hade tydligen fått bort dom själv, i hans päls går det ju inte att trassla in sig. 


Hela gänget gick snabbt därifrån, men Salza var orolig och försökte gång på gång komma åt något på magen... så matte tittade en gång till och där fanns en geting till som fastnat i pälsen. Och trots att pälsen var ordentligt genomletad flera gånger redan, så fann matte ytterligare en geting när hon nu ännu en gång drog fingrarna genom pälsen. 


Näe, sa Salza,  här vill då inte jag vara, nu går vi hem!!! Och hit går jag inte nån mer gång...!     

     

    


 
 
Ingen bild

stin@

27 september 2012 16:26

Ja fy jordgetingar är inte roliga!!!Stackars hundar!!

tedsams

28 september 2012 12:19

Där går vi inte fler gånger... ;)

 
Hanna

Hanna

28 september 2012 09:31

Fy bövelen för jordgetingar :(

http://www.kennelblagul.blogspot.se

tedsams

28 september 2012 12:19

Instämmer..... :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards