Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Livet är märkligt….

Av tedsams - 26 september 2012 08:54

Och egentligen ganska så meningslöst. Jo, jag menar det på allvar…..


Till vilken nytta går vi här på jorden och bekymrar oss om triviala saker, eller gläder oss åt andra triviala saker? Ett pyttelitet dammkorn i universum är vi… och det är väl få av oss som gör nån skillnad i något som helst sammanhang.  


Vi jobbar och knegar, stressar och bekymrar oss, och fixar och donar och planerar… till vilken nytta? Innan vi hinner blinka är vårt jordeliv slut och, som sagt, få av oss har gjort nån skillnad i det långa loppet.


Näe, jag tänker inte gå och ta livet av mig om nu nån tror det. Men jag kan inte låta bli att tycka att ett människoliv är ganska så totalt meningslöst….


Inte värdelöst, det är inte det jag säger… det finns många, många människor som under sin levnad gör stor nytta, och är till stor glädje för andra, men i slutänden så är ju ändå allt det där ganska så meningslöst.


Ja, jag vet… man får varken tänka eller säga som jag gör nu… och antagligen förstår ni kanske inte heller hur jag menar… men strunt samma, vi får väl försöka klara av våra liv så gott det går.

    

   

Idag regnar det i alla fall här igen… eller nästan-regnar i alla fall. I går när jag gick ut på promenad med doggsen så släpade jag med mig ett paraply.    Det är ett bra knep för att få uppehållsväder, får nog tillämpa det idag också tror jag. I och med att hundarna alltid går lösa så har jag ju händerna lediga, och då är det ganska så praktiskt med ett paraply. Man slipper tråkiga regnkläder men kan ändå hålla sig torr om det kommer en regnskur.

  

Och så fort jag skrivit färdigt här ska jag gå ut på den där uteplatsen som vi aldrig använder och packa ihop utemöblerna som står där. Vi har ingenstans att ställa in dom under vintern, så dom får ”paketeras” lite så att dom inte förstörs när snöstormarna kommer. Jag ha varit på väg hur många gånger som helst för att göra det där, men varje gång har det kommit nåt emellan… men idag ska det ske.   

  

   

Förresten… mysteriet med ”den försvunna snickaren” har fått sin lösning. Jag hade inte hört fel, eller blandat ihop dagarna… det finns en (märklig) förklaring till det hela, och förhoppningsvis så får vi jobbet gjort så småningom. Fast det är tyvärr lite oklart när….   

   

Nu ska jag anfalla trädgårdsmöblerna i alla fall….. eller… ska jag käka frukost först kanske..?    

    

     

 
 
Ingen bild

Eva i K-fors

26 september 2012 09:32

:) förstår precis hur du tänker, å jag håller med dej. Men som sagt, nyfikenheten på vad som händer bakom nästa hörn gör att man "står ut" :))) neeeeeeeeej ja e inte heller självmordsbenägen :))
Hoppas din dag blir bra. Kramiz

tedsams

27 september 2012 11:31

Ja det är väl den där nyfikenheten som gör att vi tar ett steg till och ett steg till och ett steg till.... osv... :)

Ha det gott!

 
Ingen bild

Boel

26 september 2012 11:48

Håller fullständigt med dig. Nog för att det hänt en del under årens lopp, både roligt och sorgligt, men ibland kommer tanken: "Jaså, det var inte mer än det här..."
Ha en bra dag Barbro!

tedsams

27 september 2012 11:29

Ja visst är det så är... summa summarium ganska så avslaget och meningslöst ;)

Ha en fin dag du också Boel!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards