Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Ännu en dag som gått….

Av tedsams - 7 april 2012 12:16


… och som aldrig kommer tillbaka. Vet ni att ibland tror jag att man ska tänka på det, i all synnerhet när man börjar bli gammal, då har man antagligen inte så många dagar att slösa bort.

  

För slösar bort dagar gör man ju, i alla fall jag. Dagar då man inte gör nånting som skänker ro och tillfredsställelse i själen. Dagar som enbart är fyllda av måsten och i värsta fall tråkigheter.

Och såna dagar, såna där plikt-dagar, kan naturligtvis ingen av oss undvika. Såna är ju de allra flesta dagarna i ett liv, men desto viktigare att man då försöker hitta nåt som i alla fall för en stund ger lite uppmuntran och tillfredsställelse.


En promenad med hundarna, eller en bra bok att läsa, ett roligt TV-program (finns det såna???), eller kanske ett brödbak som fyller huset med väldoft, en telefonsamtal med en vän, en fin blomma att njuta av…. … ja, ni förstår hur jag menar antar jag..?


Nog om det... nu avslutar vi kapitlet dagens visdomsord……    

   


Idag har jag varit nyttig vid skrivbordet och datorn igen. Verkar nästan bli en ful ovana det där…. att vara nyttig alltså.   


Har röjt bland en massa papper, skrivit rent sånt som ska skrivas rent, gjort klart mina examensuppgifter för rallyinstruktörsgrejset, försökt planera lite inför kursen vi ska ha, städat bland en massa tidningar och burit en stor hög till soprummet… ja, varit nyttig som sagt.

   

Nu ska jag snart ta doggsen och ge mig ut och ge både mig själv och hundarna den där stunden på dagen så vi njuter av tillvaron. Ja, inte vet jag om det stämmer på hundarna, men det stämmer på mig i alla fall…. i min värld är det inte mycket som slår en långpromenad tillsammans med hundarna ute i vårsolen.   


Hoppas ni har en fin påskafton med massor av påskägg och påskgodis…!

    

 


    


 
 
 Rudi o matten

Rudi o matten

7 april 2012 23:32

Vilken fin bild på påsk-Salza!Och jag håller verkligen med om det där med långpromenad med hunden!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

tedsams

11 april 2012 13:35

Ja, hundpromenader är svårslagna som avkoppling. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards