Tedsams blogg

Alla inlägg den 7 april 2012

Av tedsams - 7 april 2012 15:20

.... när man under samma promenad kan promenera i skogen....

  

   

...... och sedan strax därpå vara ute vid havet      

    

  

Följa John leker Ibsen ofta..... han går gärna i Salzas fotspår.

   

Och så kollade dom också att årets vatten var godkänt för kommande bad. Verkar som att det var OK...

 

..... men så länge det ligger is i eller bredvid vattnet så hävdar tråk-matte att det är förbjudet att bada...   


Fast svanarna verkade inte alls frysa.... kanske var Salza lite avundsjuk på dom där de fridfullt flöt omkring i vattnet. 

    

Idag gick jag inte längre än knappt 4 km, men vi var ute länge, och vi njöt hela tiden. Hundarna for som galningar mellan buskarna och dom lär ha gått/sprungit dubbelt så långt som jag gick, och dom hade massor av spännande dofter att utforska.... och jag bara strosade omkring och njöt av solen och omgivningen. Härligt....      

  

   

Av tedsams - 7 april 2012 12:16


… och som aldrig kommer tillbaka. Vet ni att ibland tror jag att man ska tänka på det, i all synnerhet när man börjar bli gammal, då har man antagligen inte så många dagar att slösa bort.

  

För slösar bort dagar gör man ju, i alla fall jag. Dagar då man inte gör nånting som skänker ro och tillfredsställelse i själen. Dagar som enbart är fyllda av måsten och i värsta fall tråkigheter.

Och såna dagar, såna där plikt-dagar, kan naturligtvis ingen av oss undvika. Såna är ju de allra flesta dagarna i ett liv, men desto viktigare att man då försöker hitta nåt som i alla fall för en stund ger lite uppmuntran och tillfredsställelse.


En promenad med hundarna, eller en bra bok att läsa, ett roligt TV-program (finns det såna???), eller kanske ett brödbak som fyller huset med väldoft, en telefonsamtal med en vän, en fin blomma att njuta av…. … ja, ni förstår hur jag menar antar jag..?


Nog om det... nu avslutar vi kapitlet dagens visdomsord……    

   


Idag har jag varit nyttig vid skrivbordet och datorn igen. Verkar nästan bli en ful ovana det där…. att vara nyttig alltså.   


Har röjt bland en massa papper, skrivit rent sånt som ska skrivas rent, gjort klart mina examensuppgifter för rallyinstruktörsgrejset, försökt planera lite inför kursen vi ska ha, städat bland en massa tidningar och burit en stor hög till soprummet… ja, varit nyttig som sagt.

   

Nu ska jag snart ta doggsen och ge mig ut och ge både mig själv och hundarna den där stunden på dagen så vi njuter av tillvaron. Ja, inte vet jag om det stämmer på hundarna, men det stämmer på mig i alla fall…. i min värld är det inte mycket som slår en långpromenad tillsammans med hundarna ute i vårsolen.   


Hoppas ni har en fin påskafton med massor av påskägg och påskgodis…!

    

 


    


Ovido - Quiz & Flashcards