Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 5 april 2012

Det här slår ni nog inte……

Av tedsams - 5 april 2012 07:09


Vem av er har varit ute på två promenader med hundarna redan klockan 6 på morgonen? Det har jag…. och hundarna är lika förvirrade som jag…    

  


Det blev en akututryckning här tidigt, tidigt i morse, och sen var det lika bra att ta morgonpromenaden med doggsen. Och när vi sedan väl var hemma igen så var det dags att ge sig ut en gång till, och då passade jag på att ta en promenad till, så nu är dom minsann välrastade så det heter duga.

  



Salza fyller 6 år idag också, om nu någon av er har lyckats missa mitt tidigare tjat om det. Men jag vet inte hur det blir med firandet riktigt. Vi skulle ju iväg och träna med släktingen idag, innan vi drar iväg till Blåkulla, och det skulle väl kunna duga bra som födelsedagsfirande det. Men det blir nog inte så…… Blåkullaresan är definitivt inställd… och vi får se hur resten av dagen utvecklar sig.

   


Men vi har ett annat litet problem också….. Salza kissar, och kissar, och kissar, och kissar….. minst sju tusen ggr om dagen.    



Hon är en liten kiss-lisa, hon kissar ofta många små skvättar (markeringskissar ofta), det har hon alltid gjort. Men nu kissar hon rejäla skvättar superofta…..



Undrar om veterinärerna jobbar som en vanlig dag idag? Att gå på helg-jourtid med en grej som antagligen inte är alldeles akut, det tror jag inte att min plånbok tillåter.

  

   


Men det är ett krassligt hus det här just nu… husse är krasslig, Ibsen är krasslig (hostar lite och kliar sitt ena öra), Fabian mår inte alls bra, och så Salza nu då….. vilken jäkla tur att matte är så himlans pigg och frisk.   

   


Hoppas ni får en fin skärtorsdag, och att ni som drar iväg till Blåkulla får en riktigt häftig tripp!!  


    

        

 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

5 april 2012 07:30

Jag tror faktiskt dom jobbar för vanlig taxa idag. Hoppas det löser sig snabbt. Hmmmm vad kan det vara inte livmodern i alla fall. Krya på sig snabbt nu liten Salza.

http://www.kvistagrans.com

tedsams

11 april 2012 13:41

Nej inga livmoderproblem här inte :) och inga andra heller tydligen... skönt!

 
Ingen bild

stin@

5 april 2012 07:52

Idag är det säkert vanlig taxa. Hoppas du kan få en tid idag.
Så jobbigt att bara du är piggelin. Hoppas det vänder så ni kan ha en härlig påskhelg!!
Hälsa Kurt!!

tedsams

11 april 2012 13:42

ja, lika dyrt som vanligt ;)

 
Rudi o matten

Rudi o matten

5 april 2012 09:52

Men stackare alla ni! Hoppas veterinären hittade något lättbotat så ni kan fira födelsedag och påsk i lugn och ro!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

tedsams

11 april 2012 13:39

Tja, Salza är ju som hon är hon... inget fel på henne tydligen :)

 
Heléne & Molly

Heléne & Molly

5 april 2012 10:42

Aldrig roligt att behöva gå till veterinären - men hjälper det bara och man får bukt med problemet så är det OK. Stackars Salza som behöver kissa stup i ett:-((
Jag vill i alla fall önska er en Glad Påsk samt gratulera Salza på hennes födelsedag!!!

http://www,mollyhelen.blogspot.com

tedsams

11 april 2012 13:38

Salza tackar för gratulationerna! :) Men kissandet var nog mest en fix idé verkar det som... Hoppas ni hade en härlig påskhelg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards