Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

Det blev en sån där idag också….

Av tedsams - 23 augusti 2011 17:13

…. en långpromenad i skogen alltså.  Solen skiner och det är jättefint väder, en aning varmt för en långpromenad kanske, men vi överlevde.    


Jag vaknade med en sjujäklig huvudvärk imorse, så förmiddagen gick i stillhetens tecken. Men så ska ju hundarna ut, och då kändes det som att skogen var ett bra alternativ när huvudvärken inte riktigt gett med sig.


Så vi drog till skogs, doggsen och jag.  Och vi gick en delvis ny runda som så småningom anslöt till en runda vi gått tidigare.


Och inte blev det nån mil idag inte, men inte så himla långt därifrån.  Men jag brukar ju gnälla över att det är uppför vart man än ska här i närheten, och i dag var det mycket uppför.  Och dessutom var det i senare hälften av promenaden, då när benen börjar bli trötta….    


Men jag kämpar ju på så gott jag orkar där i uppförbackarna….. och idag gick vi en bit på  en motionsslinga… nästan ett par kilometer enbart uppför. Och målsättningen är ju att gå utan att behöva stanna och vila…. bara knata på även när det tar emot. Och det gick väl bra… ända tills jag hörde snabba steg bakom mig. Jag stannade, ropade in hundarna och precis när dom kommer fram till mig så svischar det förbi en jobbare…. i full fart… uppför den där lååånga stigningen.     


Jaja, bara att inse vilken jäkla sopa man själv är….


Det är i alla fall himla skönt när vi kommer hem och jag ser att hundarna verkar nöjda och belåtna med promenaden.  Och det är ju en himla tur att dom finns annars blev det nog inga mila-promenader i skogen inte…   

    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards